Hipp zvolil Vodafone

12. ledna 2015, 00:00 -
12. ledna 2015, 00:00

Dětské výživy, oplatky pro mrňata, mléko běžné i bez lepku a nepřeberná záplava všemožných šamponů, olejíčků a krémů. Tohle všechno dělá německá firma Hipp

Její místní pobočka zásobuje vedle České republiky také sousední Slovensko, což už vyžaduje komplikovanější organizování a plánování všech aktivit. Bez perfektně fungujících telekomunikačních služeb by to samozřejmě nešlo. A právě to je v českém Hippu parketa Michaely Vondráškové.

* Hipp je firma rodinného typu, jak vůbec přišla na svět?

Firmu založil v roce 1932 Georg Hipp a dalších několik partnerů, všichni z rodiny Hippů. Začínali s ekologickým zemědělstvím, takže jejich výrobky byly hned od začátku farmářské. První dětské produkty byly příkrmy ve skleničkách, které dělali ze zeleniny vypěstované na svých polích.

* Kde všude dnes Hipp své zboží vyrábí?

Výrobní závody máme v Rakousku, Německu, Chorvatsku, Rusku, Švýcarsku, Maďarsku a na Ukrajině. U nás se tedy nevyrábí nic, český Hipp je vlastně jenom distributor.

* Odkdy v České republice působíte?

Hipp přišel do tehdejšího Československa v roce 1999. Já tyhle doby nepamatuji, v Hippu jsem čtyři roky, naskakovala jsem tedy už do rozjetého vlaku. Prodáváme u nás zhruba 150 výrobků, z nichž některé budeme vyřazovat, protože nám málo vydělávají. Celkem vyrábí Hipp přes 520 různých produktů.

* Jaké výrobky z vašeho portfolia jsou v Česku nejúspěšnější?

Jednoznačných stálic máme dlouhodobě několik. Jednak je to konkrétní výrobek, a to mléko Combiotic, dále potom různé druhy ovocných tyčinek a čajů. Velice dobře se prodává také kosmetika.

* Mění se trh s dětským zbožím? Jak? Pozorujete nějaké trendy, tendence?

Trh s dětským zbožím se nijak zásadně nemění, každý rok přichází každá firma na trh s nějakou novinkou, pro letošní rok to byly ovocné kapsičky – Ovocné pouche, které máme v biokvalitě ve čtyřech různých příchutích. Pro příští rok plánujeme další nové příchutě.

* K čemu využíváte moderní technologie? Máte nějaké speciální potřeby?

Díky tomu, že jenom nakupujeme a prodáváme, žádné speciality nepotřebujeme. Počítače a telefony využíváme na běžnou kancelářskou práci, ke komunikaci ve firmě a s naší mateřskou společností. Například logistiku nemáme žádnou, všechny tyhle služby si kupujeme, máme pronajatý sklad v Kralupech nad Vltavou. Od Vodafonu pak využíváme řešení OneNet, které nám naprosto dostačuje. Jsme poměrně malá firma o pětadvaceti lidech, potřebujeme tedy hlavně pevný i mobilní internet, telefony v kancelářích a mobily.

* Ovlivnil nástup moderních technologií a e-shopů váš byznys a to, jak se vaši zákazníci chovají?

Neřekla bych, že e-shopy výrazně ovlivňují náš byznys. My si nekonkurujeme ani nás neobírají o zákazníky. Naopak: my jako firma s e-shopy spolupracujeme. Tento trend je velice pozitivní a rostoucí, nanejvýš to ubírá podíl na retailu a lékárenském velkoobchodu.

* Jaké výhody vám spolupráce s Vodafonem přináší?

Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě. Zrovna včera jsem byla někde mimo kancelář a kolegyně mi volaly, že nejde internet. Já jsem tedy zavolala člověku, který se o nás stará, a během pěti minut byl problém vyřešen. Navíc se ukázalo, že problém nebyl na straně Vodafonu.

* Jak dlouho u Vodafonu jste?

Právě před těmi čtyřmi roky, když jsem nastupovala, se řešil odchod od předchozího operátora. Vím jenom, že byli drazí a velmi nepružní. Když jsem ale starost o telekomunikační a IT služby převzala, jednala už jsem pouze s Vodafonem. Teď už spolu máme druhou smlouvu. Vždy nám dali nejlepší nabídku a třeba některé požadavky na hardware a podobně nikdy nebyly problém. To u předchozího operátora rozhodně nebylo pravidlem. Dětské výživy už 115 let Máte děti? Pak tuhle firmu jistojistě znáte (a dost pravděpodobně, i pokud rodiči nejste). V oblasti péče o dětské žaludky nebo pokožky je to evropská legenda. Společnost založil Georg Hipp v roce 1932, ale už v roce 1899 opustila pozdější mateřský závod první dětská výživa. Firma čítající dnes asi dva tisíce zaměstnanců vyrábí své produkty v sedmi zemích starého kontinentu a dodává je na většinu jeho trhů. Na 260 výrobků pochází od asi šesti tisíc spolupracujících zemědělců, kteří pro Hipp obdělávají zhruba patnáct tisíc hektarů půdy. l

* Je současný operátor stejně flexibilní a vstřícný i během trvání smlouvy?

Ano, když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Výborné také je, že máme jednoho člověka, jeden kontakt, který se o nás stará. Jinde si vás často posílají od čerta k ďáblu, neustále vás někam přepojují. Řešení problému pak trvá dlouho a je nutné ho často urgovat. Tady zavolám svému člověku a vím, že se o to postará. Zatím to tak vždycky bylo.

* Vnímáte Vodafone jako partnera? V čem?

Ano, jistě, vnímám ho jako partnera, jelikož jeho služby jsou nedílnou součástí naší každodenní práce.

* Máte komunikační záležitosti podobně dobře vyřešené i na Slovensku?

Na Slovensku Vodafone nepůsobí, a tak tam využíváme společnost Orange.

* Přijde někdy řeč při obchodních jednáních na mobilní operátory?

Skoro ne, bavíme se o obchodních věcech, zakázkách a souvisejících tématech. Ale nedávno jsme si najali novou IT firmu a ti nám potvrdili, že Vodafone je v tomto ohledu nejlepší volba. I podle nich se s Vodafonem vždy dá domluvit. Důrazně nám doporučovali, abychom jiného operátora nevyužívali.

* Jak hodnotíte kvalitu signálu a datového připojení?

Velmi dobře a musím říct, že tohle se neustále zlepšuje. Zaznamenali jsme také zrychlování internetu. Zrovna nedávno jsme koupili několik nových telefonů s LTE, aby naši obchodní zástupci měli kvalitnější internet — a všichni si to velice pochvalují. l

Když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Hipp a Vodafone Český Hipp má asi 25 lidí, kteří OneNet od Vodafonu využívají především ke komunikaci mezi sebou a s mateřskou společností. Například logistiku a další specializované služby si pronajímají. Co to tedy znamená? Pevný a mobilní internet, mobilní telefony a pevné linky v kancelářích. U Vodafonu je Hipp už čtyři roky a kromě fungujících produktů oceňuje hlavně přístup a velkou pružnost při jednání o službách nebo při řešení případných chyb. l

Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít