Menu Zavřít

Dvouciferný růst

18. 1. 2008
Autor: Euro.cz

Prodej počítačů

Celosvětový prodej osobních počítačů stoupl v loňském roce o třináct procent na více než 271 milionů kusů. Vyplývá to z informací analytické agentury Gartner. „Region zahrnující Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA) udržel v roce 2007 pozici největšího světového trhu s počítači, k čemuž dopomohla především robustní poptávka po přístrojích v zemích východní Evropy a Středního východu,“ tvrdí Mikako Kitagawa, hlavní analytik firmy pro počítače. Region EMEA se na prodejích stolních počítačů, notebooků a serverů typu X86, což jsou hlavní části celkového trhu stolních počítačů, podílel více než třetinou. Světovou dvojkou se stal region složený z Asie a Tichomoří, který předstihl Spojené státy především kvůli rozvíjejícím se trhům v asijských zemích. Pozici světového lídra si udržela společnost Hewlett-Packard (HP), jejíž prodej vzrostl v porovnání s rokem 2006 o třicet procent. Nejvyššího meziročního růstu, téměř 33 procent, dosáhla firma Acer, která je po Dellu třetí nejprodávanější značkou.
Rovněž v regionu EMEA uhájila HP pozici lídra, s více než 27procentním nárůstem prodeje zvýšila tržní podíl o dva procentní body na 19,2 procenta. Dosavadní dvojku trhu - Dell - předhonil tchajwanský Acer, jehož tržní podíl dosahuje již třinácti procent. Celkově rostl prodej osobních počítačů v regionu EMEA o 14,7 procenta na více než 92 milionů kusů. Údaje o prodeji počítačů v Česku zveřejní firma Gartner koncem ledna.

Tab.: Světoví lídři
(Nejprodávanější značky počítačů na světě v roce 2007)
firma počet prodaných počítačů (v mil.)
tržní podíl (v procentech)
HP 49,434 18,2
Dell 38,709 14,3
Acer 24,257 8,9
Lenovo 20,131 7,4
Toshiba 10,932 4
Pramen: Gartner

BRAND24

Tab.: Evropská špička
(Nejprodávanější značky počítačů v regionu EMEA v roce 2007)
firma počet prodaných počítačů (v mil.)
tržní podíl (v procentech)
HP 17,689 19,2
Acer 11,996 13
Dell 9,650 10,5
Fujitsu-Siemens 5,558 6
Toshiba 4,231 4,6
Pramen: Gartner

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).