Drážní GDPR na fornetky

04. června, 00:00 - OH
04. června, 00:00

Glosa Implementace GDPR budí vášně i proto, že řada firem zkouší tvrdou vyděračskou taktiku, kdy ponechání již nasbíraných „bodů“ a výhod ve věrnostních programech podmiňuje udělením souhlasu se zasíláním marketingových nabídek.

Třeba takové České dráhy. Dá se pochopit, že využijí informace, odkud a kam cestují majitelé InKaret. Proč ale potřebují datum narození, telefonní číslo a další údaje? A hlavně: proč k nim má přístup dalších patnáct subjektů, z nichž většina nemá s vlaky nic společného? Třeba o. p. s. Mediální a komunikační servis Říčany či firma JPServis, která provozuje obchody Pont market, Minit (bývalé Fornetti) či Bio Point.

Kdyby se dopravce víc než podpoře prodeje „fornetek“ věnoval dodržování jízdního řádu a poskytování spolehlivých služeb, lidé by s udělením souhlasu neměli problém. Toto je ale legalizace byznysu s poskytováním dat třetím stranám.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Kdy se (ne)vyplatí pracovat při exekuci?
Test: která navigace do auta je ta nejlepší
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Auta
Nejprodávanější automobilové značky na světě: Vede Toyota,…
Modernizace pro UAZ Profi
VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu elektrický speciál z Pikes Peak
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti nepředvedl, je na prodej za pakatel
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Technologie
První kolo WiFi4EU ukončeno. Víme, které české obce dostanou dotace na internet
Nvidia brzo vydá grafiku GeForce RTX 2060, bude mít GPU s 1920 stream procesory
Špičkový držák dvou monitorů Stell SOS 2020 (recenze)
Planeta Blink. Konec vývoje EdgeHTML není dobrý pro web [komentář]
Google+ opět děravý. Google síť nakonec ukončí o čtyři měsíce dříve
Hry pro příležitostné hráče