Dopravní podnik bude po letech opět vyvlastňovat

02. ledna, 00:00 - BOŘ
02. ledna, 00:00

Pokusy na Barrandově Přestože by tramvaj jako ekologický prostředek hromadné dopravy měla mít zelenou, od roku 2011 se žádná nová trať v Praze nepostavila. Jednou z mála těch, které už měly přijít na řadu, byly koleje z barrandovského sídliště přes Holyni k malé městské části Slivenec. A ani na ty nakonec nedojde. I tady se opakuje obehraný metropolitní cajdák. Když se konečně po několika letech soudních sporů s obyvateli nejnovější části sídliště na kopci podařilo Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) získat právoplatné územní rozhodnutí, několik pozemků nutných pro stavbu tratě mu chybí. Byť z velké části vlastníci projevili ochotu pozemky prodat, jejich finanční požadavky jsou nad zákonné možnosti DPP a šance dohodnout se je minimální.

Investiční akce za zhruba 700 milionů korun se tak odkládá minimálně o rok, spíše ale o víc. Dopravní podnik u Slivence totiž vyzkouší krajní prostředek - vyvlastňování.

To je u tramvajových tratí možné aplikovat díky tomu, že jsou veřejně prospěšnými stavbami.

„Dlouhé vyjednávání s vlastníkem nikam nevedlo. Museli jsme proto přistoupit ktomuto řešení. Stejný postup připravujeme u dvou pozemků v Libuši, které potřebujeme k výstavbě metra D,“uvedl ředitel DPP Martin Gillar. Dvoukilometrový úsek nových kolejí (včetně smyčky) do Slivence není nic zásadního, bez čeho by metropole nemohla existovat - významná je zejména pro obyvatele developerských projektů, které se teprve budou stavět - je to ale jedna z mála připravených akcí. Právě tady se ověří, jak bude samotný proces vyvlastňování administrativně a časově náročný, což je podstatné.

DPP na barrandovské tramvajové trati prověřuje i možnost instalace akumulační stanice s bateriemi. Ty budou sbírat energii, kterou vyrobí tramvaj jedoucí z kopce dolů (ta dnes jde zčásti vniveč) a pak využijí soupravy jedoucí do kopce. „Kopcovitá Praha snižuje dojezdové možnosti bateriových vozidel. To, co tedy brzdí rozvoj elektromobility, by nám trochu paradoxně mohlo pomoci energii ušetřit,“ soudí Gillar.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se mění zálohy na zdravotním a sociálním u OSVČ a OBZP v roce 2019?
Nechat se zaměstnat, nebo zaměstnávat?
Jak musíte zadat platební příkazy, aby to došlo do konce roku?
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Auta
Co se stane, když za jízdy zmáčknete tlačítko parkovací…
Proč stupnice tachometru tak moc přesahují skutečnou maximální rychlost auta?
Automobilky musí do roku 2030 nakonec snížit emise CO2 o 37,5 %. Těšte se na elektromobily
Retro test Škoda 1203: Československá legenda slaví půl století!
Tipy na nejvýhodnější smartphony: rychlík, prcek i bezrámečkový krasavec
Technologie
Živnostníci všech bank si nově mohou u MONETA Money Bank sjednat kreditní kartu plně on-line
Huawei a ZTE jsou prý hrozbou i pro Česko, varuje úřad
Tumblr vyhnal porno. Uspokojil Apple, nepotěšil minoritní skupiny
Nvidia prý vypustí GeForce RTX 2060 druhý týden ledna, GTX 1070 už jí vyklízí pole
Průvodce střední třídou Huaweie a Honoru. Který model je nejvýhodnější?
Hry pro příležitostné hráče