zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Digitalizace pojišťovnictví

04. listopadu 2019, 00:00 - Radek Kubeš
04. listopadu 2019, 00:00

Chceme být firmou, která ochraňuje hodnoty klienta, říká Tomáš Vaníček, člen představenstva pojišťovny Kooperativa

Segment finančnictví silným způsobem zasáhla digitalizace. Nástup moderních technologií zásadním způsobem mění strukturu finančních služeb, způsob komunikace s klienty, ale i administrativní agentu. Pojišťovna Kooperativa nehodlá zůstat stranou a ve všech oblastech, kde se pohybuje, prosazuje management inovace a podporuje digitalizaci. „Zpohledu klientů jsou viditelné především dvě oblasti - likvidace pojistných událostí a možnost pořídit si produkty Kooperativy prostřednictvím online nástrojů“ říká v rozhovoru pro Euro TV Tomáš Vaníček, člen představenstva pojišťovny Kooperativa.

Oblast likvidace pojistných událostí bez zásahu člověka je dnes téměř standardem. „Digitalizace zasáhla spoustu oblastí, v otázce likvidace dnes stačí počítač, či dokonce telefon. Klient zadá pojistnou událost do internetové aplikace, která je velmi návodná a přesná, a vpodstatě bez nutnosti návštěvy obchodního místa je schopen nám pojistnou událost předat k vyřízení. Pokud něco potřebujeme, jsme schopni se klienta na dálku zeptat a především událost velmi rychle zlikvidovat“ dodává člen představenstva pojišťovny Kooperativa.

Pojišťovna také využívá moderních technologií pro datovou analytiku, kdy se snaží klientům připravit personifikovanou nabídku služeb, která vychází z dosavadního vztahu pojišťovna-klient a reflektuje skutečné potřeby zákazníka. Příkladem je třeba spolupráce s Českou spořitelnou. „Připravili speciální produkt zaměřený na cestovní pojištění. V momentě, kdy klient České spořitelny platí platební kartou v blízkosti hraničního přechodu, jsme schopni mu poslat na telefon nabídku cestovního pojištění“ říká Vaníček stím, že produkt pojišťovna testuje. „To je přesná ukázka, jak chytrá data mohou sloužit personifikované nabídce.“ Podle člen představenstva Kooperativy by mohli podobné služby v budoucnu využívat všichni aktivní klienti internetového bankovnictví České spořitelny, kterých je více než 1,5 milionu.

Kooperativa se také vydala cestou důkladného monitorování zákaznické zkušenosti. „Snažíme se zjišťovat spokojenost klientů. Ptáme se jich, jak jsou spokojeni, jak nás vnímají, co děláme dobře, kde bychom se naopak mohli zlepšit. Ptáme se na pravidelné bázi, ať už v kritických momentech, jako je třeba likvidace pojistných událostí, nebo se jich ptáme na srozumitelnost našich dokumentů, podmínek a materiálů“ popisuje Vaníček. „Pro komunikaci s klienty jsme také začali využívat takzvaných chatbotů, což je automatizovaná komunikace, kdy naprogramovaná aplikace odpovídá klientovi na nejčastější otázky“ vysvětluje Vaníček. Kooperativa má více než 2,5 milionu klientů a každý z nich má jiný sklon k užívání digitálních technologií.

Ale zejména mezi mladou generací, která bez mobilu neudělá prakticky ani krok, vidí Vaníček obrovský příklon k využívání mobilních řešení.

Člen představenstva pojišťovny Kooperativa má také jasnou vizi, kam by se pojišťovna měla posunout: „Dnes jsme největší pojišťovnou v zemi a principiálně se soustředíme na různé typy pojištění.

Naše vize budoucnosti je však o tom, že chceme být firmou, jež ochraňuje hodnoty klienta“ Podle Vaníčka by vše začínalo edukací - ať už v oblasti péče o majetek, o zdraví, nebo třeba o auto - a mělo by pokračovat prevencí, aby pojistná událost vůbec nevznikla. A pokud taková situace nastane, tak aby to klientovi finančně pomohlo. „Tím ale nechceme skončit, hodláme rozšířit naše současné služby o asistenci při likvidaci pojistné události ve fyzickém světě. Představte si, že vám soused vytopí koupelnu, jste unás pojištění, zaplatíme pojistnou událost, ale zároveň vám seženeme řemeslníky, kteří tu místnost uvedou do původního stavu - nově vymalují, vykachlíčkují. Vy se vrátíte domů a budete mít koupelnu, jako by se nic nestalo“ uzavírá Vaníček.

O autorovi| Radek Kubeš, spolupracovník redakce


Čtěte také

Praha  Pražský primátor Zdeněk Hřib

Hřib: Zastavili jsme zbytečné technologické projekty za více než 100 milionů

Vede studenou válku s premiérem i s Čínou. Jedním z hlavních cílů Zdeňka Hřiba je ale…

před 1 hodinou

 V Česku se rozmáhá hypoteční přeběhlictví - ilustrační foto

V Česku se rozmáhá hypoteční přeběhlictví. Bankám hrozí miliardové ztráty

Divoký vývoj úrokových sazeb dal vzniknout novému fenoménu. Turistika klientů za…

před 1 hodinou

Události  Společnost SpaceX na floridském mysu Canaveral úspěšně vyzkoušela nouzový záchranný systém

SpaceX úspěšně vyzkoušel nouzový záchranný systém. Loď s padáky přistála na mořské hladině

Kosmická loď Crew Dragon americké společnosti SpaceX dnes na floridském mysu Canaveral…

19. ledna 2020

 Snadno dostupné kosmopolitní město nabízí chutě celého světa

Netradiční berlínská gastronomie. Snadno dostupné kosmopolitní město nabízí chutě celého světa

Lipsko je prý nový Berlín. Není! Na sklonku loňského roku jsem vyzkoušela obojí a z…

19. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump

Útok na americkou demokracii a volby. Trumpovi právníci chystají obhajobu proti impeachmentu

Právní tým amerického prezidenta Donalda Trumpa se před nadcházejícím procesem o…

19. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Kdo bude letos muset zaplatit solidární daň?
Dodavatel elektřiny a plynu pro rok 2020. Jak vybrat nejlepší společnost?
Pohřeb a práce: kdy máte nárok na volno?
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Auta
Damon Motorcycles se pokusí o revoluci ve světě elektro biků
Fiat 124 Special T (1974) vs. VAZ 2101 (1975): Bratři z opačných břehů
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje, jak krizi zmírnit
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hry pro příležitostné hráče