Craftová scéna východních sousedů se otřásla. Na trh vstoupil Heineken

07. května, 00:00 - Ondřej Stratilík
07. května, 00:00

Poprask na Slovensku Že jsou minipivovary pro velké průmyslové výrobce piva stále důležitější inspirací, není žádnou novinkou. Už i v Česku vidíme, jak se nefiltrovaná či svrchně kvašená piva a speciály stávají stálou součástí nabídky velkých pivovarů.

Situaci, že by takový podnik vstoupil na trh s vlastní značkou řemeslného piva, však u nás zatím ještě neznáme. Tedy pokud si odmyslíme případ Patron. Pro zapomnětlivé - na jaře roku 2015 spustil pivovar Gambrinus falešný minipivovar, který pod značkou Patron navezl do některých hospod produkty Gambrinusu. Plzeňský podnik, jenž se k Patronovi přiznal až zpětně, tak chtěl ukázat, že jeho piva snesou porovnání s protežovanými výrobky minipivovarů.

Slovenský pivní trh však v posledních týdnech žije trochu jiným příběhem. Nadnárodní koncern Heineken tam spustil novou ,craftovou‘ značku Slobodný pivovar Bradáč. V sudech bude zatím do restaurací vozit tři druhy piv: Rainbow Warrior (Czech Pale Lager s 5,1 procenta alkoholu), Ocean Warrior (India Pale Lager se šesti procenty alkoholu) a Swallow No. 1 (India Pale Ale se šesti procenty alkoholu).

„Aktuálně vaříme pivo kočovným způsobem v Čechách a Maďarsku. Spolupracujeme s pivovarem ve Velkém Březně, kde vaříme Bradáč Rainbow Warrior a Bradáč Ocean Warrior. Bradáč Swallow No. 1 vaříme v maďarském Miškolci v pivovaru ZIP’s Brewhouse,“ popsal Lukáš Sopúch ze Slobodného pivovaru Bradáč. Slovenskému specializovanému webu oPive.sk ještě řekl, že u tří piv nabídka jejich značky neskončí.

V Bradáči spolupracuje s Peterem Vorosem aoba prý jako dlouholetí homebrewaři mají hodně nápadů na další piva značky Bradáč.

Podle Sopúcha zatím značka o pořízení vlastní technologie neuvažuje, spolehne se především na kapacity Heinekenu ve Velkém Březně, k distribuci rovněž využije logistiku nadnárodní společnosti.

Dlužno dodat, že pro koncern není současný slovensko-česko-maďarský experiment zdaleka prvním pokusem zabojovat na craftové scéně. Už mnoho let vlastní nizozemskou značku Brand z města Wijlre a poslední roky Heineken masivně posílil i svou pozici v kalifornské legendě Lagunitas Craft Brewery, jež stojí za americkou minipivovarskou revolucí.

Českému pijákovi tak může být jen líto, že společnost Heineken ČR dosud žádné pivo z podniků Lagunitas či Brand ve zdejších restauracích nenabízí. Což by se ale s Bradáčem mohlo změnit. Už proto, že se vaří ve Velkém Březně a z českých surovin.

Slobodný pivovar Bradáč (Heineken) sládci: Lukáš Sopúch a Peter Voros kde se vaří: Velké Březno a Miškolec (Maďarsko) druhy piv: spodně i svrchně kvašená

O autorovi| Ondřej Stratilík, stratilik@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky prosince zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti…
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Technologie
Konec podpory. Pro sedm let starý Android 4.0 bude obtížnější vyvíjet aplikace
První telefon s dírou v displeji představil Honor. Co nabídne View 20?
Edge se objeví také ve Windows 7 a bude podporovat doplňky pro Chrome
Herní počítač pod stromeček: tipy na highendovou mašinu pro vysoká rozlišení
Microsoft Surface Go: jak z tabletu, klávesnice, pera a myši udělat počítač (recenze)
Hry pro příležitostné hráče