Co to chrastí v krabici

26. června 2017, 00:00 - Kateřina Ludačková Hůlková
26. června 2017, 00:00

Reklamní stratégové dělají všechno možné, aby nás rozesmáli. Často nechtěně

Také někdy pláčete u reklam? Já ano.

Hlavně v posledních osmi letech, kdy jsem po většinu času byla buď těhotná, nebo kojila, anebo mě, následkem těchto okolností, neustále obklopovala dětská energie.

Pak stačí dobře natočená reklama obsazená dětskými herci s tou správně dojemnou hudbou a slzy jsou tu.

V poslední době se reklamní tvůrci snaží děti nacpat do každé reklamy, přestože produkt s nimi přímo nesouvisí. Nejspíš už se doslechli o zlatém novinářském pravidle pro čtivý článek a dobrou fotku – ty musejí obsahovat jednu nebo více z těchto ingrediencí: děti, kozy, slzy – a úspěch je zaručený.

Vyloženě husí kůže mi naskakuje u charismatického doktora prchajícího s celou rodinou přes hranice do západního Německa v roce 1968. Nejenže si zadavatel reklamy vybral silný příběh českého vědeckého úspěchu, ale ta story hraje na všechny možné správné struny, včetně toho, že obsahuje pomoc nemocným dětem – a na konci se chlapeček rozchodí a všichni jsou šťastní.

Podle tvůrců existuje však ještě lepší motiv než děti v hlavní roli. A to maminky s dětmi. Popřípadě maminky se svými maminkami. Geniální smažení (na oleji XY) a pojídání řízků pěti generacemi žen, které se k ochutnávce svolávají oslovením „mami“, má v českém reklamním rybníku bezpočet variant. U málokteré z nich zůstane oko ženy s dětmi suché. A když vám na konci reklamy někdo ještě poděkuje: Mámy, děkujeme, že vás máme, je to totální podpásovka.

Proti tomuto stereotypu, stále ještě se opakujícímu v českých spotech, jde ale třeba britská reklama na domácí spotřebiče.

A ze všech dojemných videí je tohle doják číslo jedna. V kampani za spravedlivější dělení domácích prací s názvem Do It Together (Dělejme to společně) si zaměstnaní rodiče malých dětí prohodili role. A to vám teprve běhá mráz po zádech, když vidíte, jak by to vypadalo, kdyby namísto vás takový multitasking zvládal váš partner. Zatímco vy se vracíte domů až večer k hotové večeři a dětem převlečeným do pyžámek.

Je ale i jeden spot s dětmi, u kterého jsem se víc nasmála, než dojala. A to k hokejistické kampani Pojď hrát hokej. Mrňata na bruslích se chovají jako dospělí profihráči a další lidé točící se okolo hokeje.

Situace se tvůrcům podařilo věrně napodobit.

Od scének ze šatny, kde si jeden malý hokejista čte noviny a další si holí krk elektrickým strojkem, přes svačícího rolbaře a dětské televizní komentátory v oblecích až po hymnu a první vhazování nebo trenéra kreslícího taktiku fixem na podložce. Nakonec si borci nalévají mléko do vyhraného poháru.

Pokud jste se však přes den nechali ukolébat přeslazenými a ulepenými spoty, po desáté večer vás zaručeně probere lék na erekci. Každého něčím jiným. Nenáročný divák se upřímně baví. Estét trpí nad bídnou uměleckou úrovní. A akademička, které záleží na rovnosti pohlaví, skřípe nehty o konferenční stolek. Několik variant situací zahraných těmi úplně nejpitomějšími blondýnami má podle tvůrců asi nahnat muže s potížemi do lékáren. Protože pak se budou dít věci! Po požití tabletky se jejich přítelkyně blbá blondýna-baletka nemůže druhý den na tréninku ani hnout, natož se protáhnout. Přítelkyně-blbá blondýna-cyklistka s image Ornelly Štikové se nemůže ani na kolo posadit. Stejně tak holky cestující letadlem „raději postojí“, včetně letušky v oblečku ze sexshopu. A tak dále.

V jednom balíčku s kýčovitou ďábelskou erekcí mi ale tentýž web přihrál zábavnou reklamu na německý sexshop Eis.de. Podívanou pro milovníky německého jazyka, dívek oděných ve zmrzlinově pastelových minisukénkách a hlavně „vibrujících hraček pro velké holky“ doprovází píseň s chytlavým refrénem „Es rappelt im Karton“ – Chrastí to v krabici.

A co přesně v té krabici chrastí, to fakt stojí za vidění. A zase pláčete, tentokrát smíchy.

Pokud jste se přes den nechali ukolébat přeslazenými a ulepenými spoty, po desáté večer vás zaručeně probere lék na erekci.

O autorovi| Kateřina Ludačková Hůlková, ludackova-hulkova@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Auta
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy…
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Jaká jsou nejoblíbenější auta v zemích Evropy? O Octavii se zákazníci perou nejen u nás
Technologie
Přehled: Co byste měli vědet o hrubé a superhrubé mzdě?
Specifikace GeForce RTX 2080 a RTX 2080 Ti prozrazeny. Nvidia asi vydá obě najednou
Prodeje GPU pro těžbu klesly o 94 %, přesto měla Nvidia v Q2 tržby 3,12 miliardy $
Rusko chce recyklovatelné rakety, jako má Elon Musk
Cnews FM #205: Právo, morálka a hranice cenzury nejen v IT [podcast]
Hry pro příležitostné hráče