Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Cítíte radost a na tváři máte úsměv

04. prosince 2017, 00:00 - Václav Herz
04. prosince 2017, 00:00

Češi chtějí emoce a kvalitu v jednom balení, říká Marc Boderke „Zažíváme velmi dobré časy. Mezi roky 2015 a 2016 činil nárůst registrací v Česku 52 procent, letos to bude zhruba 22 procent,“ těší generálního ředitele společnosti Mercedes-Benz Česká republika.

* I v Česku jsou na silnicích stále častěji vidět sportovní modely Mercedes-AMG. Jak funguje propojení sportu a běžného trhu?

Označil bych to za nepřímé, ale velmi úzké spojení. Například řadu špičkových technologií z formule 1 používáme v našich běžných modelech. V roce 2019 vyjede nový hypersport Mercedes-AMG Project One. Ten přenáší v téměř identické podobě tu nejhospodárnější hybridní techniku formule 1 ze závodních okruhů na silnice.

* Které jiné technologie ze závodních speciálů GT3 nebo cestovních DTM mají vaše běžné modely?

Závodní auta jsou takové laboratoře, kde prověříme mnoho novinek. Jednotlivé prvky se pak dostanou i do sériové výroby. Třeba zkušenosti z aerodynamiky nebo vysokopevnostní materiály s nízkou hmotností. Naší základní ambicí je dát do každého výrobku tu nejlepší technologii.

* Kam se bude divize AMG vyvíjet v dalších letech?

Budeme pokračovat v současné filozofii, kdy Mercedes-AMG vyrábí nejemocionálnější auta, která dnes můžete koupit.

Stačí jeden pohled, spuštění motoru a hned vám naskočí husí kůže. Sešlápnete plynový pedál a po několika zatáčkách cítíte radost a na tváři se objeví úsměv.

Takové pocity chceme přinášet od kompaktního hot-hatch třídy A až po limuzínu třídy S.

* Jak se vám daří na českém trhu?

Zažíváme tady velmi dobré časy. Mezi roky 2015 a 2016 činil nárůst registrací 52 procent, letos to bude zhruba 22 procent.

Modelům AMG se daří ještě o něco líp. Čeští zákazníci jsou otevření emocím na jedné straně a kvalitě na druhé – proto tu máme tak dobré výsledky.

* Který model se tady prodává nejlíp?

Úspěch jde napříč naší nabídkou.

Nemáme tu žádný vyloženě „český“ model, který by výrazně překonal ostatní.

I v Česku jsme za posledních dvacet let prošli velkou změnou. Byli jsme konzervativní značka pro bohaté, ale chyběly nám emoce. Mnohé se změnilo v roce 2003 s třídou C, kde se s faceliftem poprvé objevily sportovní doplňky. Navíc v celé Evropě je poslední roky vidět zřetelný růst zájmu o vozidla SUV. Je známo, že Mercedes-Benz byl se třídou M průkopníkem v tomto segmentu a naše dnešní nabídka SUV je jedna z nejširších.

* Co Mercedes-Benz a ekologie a životní prostředí?

Jsme inovátory automobilů už od roku 1886. Vždy je naší ambicí posouvat vývoj dopředu a hledat lepší řešení, než jsou k dispozici. Tak vznikly například airbagy a mnoho dalších bezpečnostních a asistenčních systémů. Nyní nabízíme velmi efektivní a ekologické spalovací motory, které jsou a ještě dlouhou dobu budou pevnou součástí mixu naší nabídky pohonných jednotek. Stejně důležité jsou však pro nás i alternativní pohony. V kategorii plug-in hybridů nabízíme již dvanáct modelů a stále nabídku rozšiřujeme. Automobilu to umožňuje jet ve městě zcela bez emisí a na delší vzdálenost pak využít úsporný spalovací motor. Značka smart má dnes v každé modelové řadě jeden čistý elektromobil a od roku 2020 už budou v nabídce pouze elektrické smarty. Mercedes-Benz představil značku EQ, pod níž bude postupně uvádět na trh nové elektromobily.

* Jak jsou pro vás důležití mladí zákazníci?

Velmi důležití! Věnujeme maximální péči stávajícím zákazníkům a snažíme se oslovovat nové, mezi nimi i ty mladé.

Proto má třeba naše nová třída A větší sex-appeal a vypadá výrazně mladistvěji než v prvních dvou generacích. A také proto nabízíme nové způsoby mobility. V mnoha světových metropolích provozujeme například program sdílení vozidel pod značkou car2go.

* Kdy bude uveden v Praze?

Závisí to na mnoha faktorech a Praha je stále v oblasti zájmu pro provoz car2go. Za nás můžu říct v tento okamžik jediné – car2go je světově nejrozšířenější program sdílení vozidel a technologie je připravena.

* Co chcete v Česku dokázat v příštích třech letech?

Na jedné straně poskytovat po všech stránkách výhodné řešení mobility. Na druhé straně dát našim zákazníkům ty nejlepší zážitky, které jen výrobce aut může nabídnout. Aby se zákazníci stali nejen našimi fanoušky, ale i členy rodiny Mercedes-Benz.

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Hry pro příležitostné hráče