Boj o diváka

16. prosince 2013, 00:00 - (pto)
16. prosince 2013, 00:00

Televizní trh Struktura tuzemského televizního trhu se výrazně změnila s příchodem digitalizace. Nabídka v mateřském jazyce je v současnosti více než bohatá, Češi mohou sledovat teoreticky až 160 televizních kanálů. Prostřednictvím multiplexů je terestricky šířeno více než 40 programů, dalších 120 programů v češtině mohou diváci naladit přes kabel nebo satelit. Většinu tvoří specializované kanály – jejich sledovanost je sice menší, zásah cílové skupiny je ale přesný, přitom cena za reklamu je podstatně nižší než u celoplošných plnoformátových televizí. Většina tuzemských domácností se spokojí s omezenější nabídkou. Podle březnového průzkumu Mediaresearch má necelých 62 procent českého televizního publika ve svých domácnostech k dispozici od 10 do 25 televizních stanic. Více než padesát programů přijímá jen necelá pětina domácností.

Počet přijímaných kanálů úzce souvisí se způsobem příjmu. Více než polovina českých domácností využívá pozemní digitální vysílání. Druhým nejčastějším typem je příjem signálu přes satelit, který má doma čtvrtina dotázaných, o něco méně častý je příjem prostřednictvím kabelového operátora (20,6 procenta)..

Úspěšnost televizního podnikání je přímo závislá na sledovanosti. Vychází z měření takzvanými peoplemetry v 1850 domácnostech. Údaje poskytuje Asociace televizních operátorů (ATO). Nejvyšší, zhruba třetinovou sledovanost si v dospělé populaci udržují kanály Novy. Česká televize ovládá přibližně čtvrtinový podíl, podobně jako Prima. Sledovanost ostatních skupin či stanic se pohybuje v rozmezí jednotek procent.

Stále však hrozí, že v Česku budou fungovat dvě různá měření. Společnost CET 21, jež provozuje

stanice skupiny televize Nova, nesouhlasila s předloňskými výsledky tendru na měření sledovanosti, který u ATO vyhrála agentura Mediaresearch, a založila konkurenční sdružení. Na provádění alternativního průzkumu se dohodla s agenturou AC Nielsen. V listopadu ale Nova požádala o řádné členství v ATO. Minulý týden šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že projekt druhého měření končí.

Nova se letos postarala také o malou revoluci v obchodu s reklamou. Pokusila se zvrátit špatné provozní výsledky tím, že nasadila diktát vyšších inzertních cen. Velká část klientů s novými podmínkami nesouhlasila a přesunula se ke konkurenci. S příchodem nového managementu, dosazeného americkým gigantem Time Warner (nejsilnější akcionář mateřské společnosti CME), ale Nova od agresivní cenové politiky ustoupila.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít