Nepřehlédněte

 ČD Cargo, ilustrační foto

Babiš odmítl privatizaci ČD Cargo. Stát podle něj své firmy řídí dobře

podcast týdeníku Euro 43/18

Poslouchejte Euro!

 Ministerstvo financí, ilustrační foto

Stát letos vybral na daních více, příjem z DPH se zvýšil o sedm procent

Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

AUTA JSOU ZRCADLA

08. října, 00:00 - BARBORA PEČOVÁ
08. října, 00:00

S Marcem Venturinim, který řídí značku Peugeot v CR, jsme si plynou češtinou povídali o tom, jak se Ital ocitne v českém importu francouzské automobilky.

* Vždy jste věděl, že chcete pracovat s auty?

Naopak - v dospívání jsem směřoval úplně jinam než k autům, totiž k vinařství. Moje představy o profesi byly romantičtější a chutnější než představa plechu. Ale život je nevyzpytatelný a vše, co si plánujeme, nemusí vždy vyjít.

* A co se tedy změnilo?

Souvisí to s Českou republikou a vínem. Když jsem poprvé navštívil Prahu, pochutnal jsem si třeba na výborném steaku z jelena, ale nabízené víno nikdy nedosahovalo kvality jídla. Byl to pro mě docela šok! To byl důvod, proč jsem se rozhodl dovážet italská vína. Vydrželo mi to tři roky, než vláda zvýšila clo na dovoz alkoholu. A v tu dobu mě oslovil Fiat, abych pomohl rozjet značku v ČR.

* Působení ve Fiatu u Itala chápu, ale jak jste se ocitl u francouzské firmy?

Po deseti letech jsem se rozhodl pro změnu a přemýšlel jsem, s jakou značkou chci dále pokračovat? Kdo nese hodnoty, které jsou mi blízké? Cítím se jako Evropan, takže jsem věděl, že chci pracovat pro evropskou firmu. U značky Peugeot mě přitáhla emocionální část, která má dvě roviny. Tou první je, že za čísly a statistikami vnímám, že je auto součástí mého života. Není pro mě jen jako stroj, který mě převeze z bodu A do bodu B. To je můj největší hnací motor pro tuto práci. Druhou rovinou, ač se to nezdá, je fakt, že Peugeot je stále rodinnou firmou. Nedávno jsme organizovali mezinárodní sraz veteránů této značky. Přijel i pan Peugeot, cítil jsem velkou úctu k tradici jeho rodiny. A stejně tak i já se cítím součástí něčeho, co není těžký průmyslový byznys, ale rodinný podnik s vlastními hodnotami.

* Jak je těžké obstát v konkurenci domácí značky Škoda?

Nevnímám to jako zátěž, ale jako výzvu. Dříve lidé většinou dosáhli na škodovku, nyní si mohou dovolit více. Je to o pocitech - člověk chce někam patřit a nějak působit. Za poslední tři roky jsme obnovili celou modelovou řadu, každou chvíli přijde na trh nový luxusní fastback Peugeot 508 (viz foto) a díky těmto krokům oslovujeme klienty, kteří dříve o nákupu naší značky neuvažovali.

* Čím si to vysvětlujete?

Je to chuť, kterou si zákazníci chtějí vyzkoušet nové funkce a nové typy vozů. Pět let zpátky se predikovalo, že auto už nebude tvořit status majetku a postavení. Ale to se nepotvrdilo. Kdyby to tak bylo, nejprodávanější auta by byla ta nejlevnější. Stále se prodávají drahé značky, které jsou vnímané jako kvalitní a nesou s sebou i společenské postavení. V našem případě to vidíme na nárůstu prodeje SUV. Jaké auto si vybereme, takoví jsme.

* loňském roce jste vyhráli evropské Auto roku. Pomohlo to?

Ano, bylo to s modelem Peugeot 3008. Od té doby nás registrují opravdu všichni, kdo se zajímají o nákup auta. Víc se mi líbí tvořit pozitivní proces prodeje než tlačit a manipulovat. Naše vize je obsadit trh přirozeně a nenásilně.

* Jaký typ lidí tedy přitahuje právě auto se lvem ve znaku?

Kdo přibyl do rodiny Peugeot, to jsou ti, co hledají větší auta (SUV), tichou, klidnou, ale zábavnou jízdu a odlišnosti v detailech a zpracování interiérů: jak je uspořádaná palubní deska, světla… Našim klientům záleží na detailech a jsou i ochotní si na svou specifickou verzi auta počkat několik týdnů - model jim totiž připravíme exkluzivně na míru.

* Jak je to s výkony motorů u Peugeotu?

Rozhodli jsme pro strategii, kterou je přijatelná cena a příznivý dopad na životní prostředí. Tendence zákazníků je mít stále větší auta, ale my jako značka nechceme, aby naše produkty zamořovaly okolí. Pokud chce klient větší auto, my je vyrobíme v rozumném rozměru a dodáme motor, který je schopen garantovat nízké emise a spotřebu.

* Co je pro vás synonymem luxusní záležitosti?

Být pánem svého času považuju za současný luxus. A další luxus, který jako Ital bytostně potřebuju, je možnost vybrat si dobré víno a jídlo. •

MARCO VENTURINI Narodil se v roce 1969. Vystudoval obor zemědělská technologie. V roce 1992 přijel poprvé do Česka a rozhodl se zde podnikat s vínem. Tři roky na to nastoupil do Fiatu. Už třináct let pracuje pro francouzskou automobilku Peugeot a v Česku řídí její značku. Na fotce s nejnovějším luxusním modelem značky, Peugeotem 508.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Retro: Podívejte se, jak se během let měnil vzhled SPZ na…
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Technologie
Génius kontra byrokracie. Jak úřady zkrotily Elona Muska
GeForce GTX 1060 s pamětí GDDR5X potvrzena Nvidií. Prý je založená na čipu GP104
Cnews FM: Óda na Windows 10 October „ještě to není dokonalé“ Update [podcast]
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Hry pro příležitostné hráče