Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

AUTA JSOU ZRCADLA

08. října 2018, 00:00 - BARBORA PEČOVÁ
08. října 2018, 00:00

S Marcem Venturinim, který řídí značku Peugeot v CR, jsme si plynou češtinou povídali o tom, jak se Ital ocitne v českém importu francouzské automobilky.

* Vždy jste věděl, že chcete pracovat s auty?

Naopak - v dospívání jsem směřoval úplně jinam než k autům, totiž k vinařství. Moje představy o profesi byly romantičtější a chutnější než představa plechu. Ale život je nevyzpytatelný a vše, co si plánujeme, nemusí vždy vyjít.

* A co se tedy změnilo?

Souvisí to s Českou republikou a vínem. Když jsem poprvé navštívil Prahu, pochutnal jsem si třeba na výborném steaku z jelena, ale nabízené víno nikdy nedosahovalo kvality jídla. Byl to pro mě docela šok! To byl důvod, proč jsem se rozhodl dovážet italská vína. Vydrželo mi to tři roky, než vláda zvýšila clo na dovoz alkoholu. A v tu dobu mě oslovil Fiat, abych pomohl rozjet značku v ČR.

* Působení ve Fiatu u Itala chápu, ale jak jste se ocitl u francouzské firmy?

Po deseti letech jsem se rozhodl pro změnu a přemýšlel jsem, s jakou značkou chci dále pokračovat? Kdo nese hodnoty, které jsou mi blízké? Cítím se jako Evropan, takže jsem věděl, že chci pracovat pro evropskou firmu. U značky Peugeot mě přitáhla emocionální část, která má dvě roviny. Tou první je, že za čísly a statistikami vnímám, že je auto součástí mého života. Není pro mě jen jako stroj, který mě převeze z bodu A do bodu B. To je můj největší hnací motor pro tuto práci. Druhou rovinou, ač se to nezdá, je fakt, že Peugeot je stále rodinnou firmou. Nedávno jsme organizovali mezinárodní sraz veteránů této značky. Přijel i pan Peugeot, cítil jsem velkou úctu k tradici jeho rodiny. A stejně tak i já se cítím součástí něčeho, co není těžký průmyslový byznys, ale rodinný podnik s vlastními hodnotami.

* Jak je těžké obstát v konkurenci domácí značky Škoda?

Nevnímám to jako zátěž, ale jako výzvu. Dříve lidé většinou dosáhli na škodovku, nyní si mohou dovolit více. Je to o pocitech - člověk chce někam patřit a nějak působit. Za poslední tři roky jsme obnovili celou modelovou řadu, každou chvíli přijde na trh nový luxusní fastback Peugeot 508 (viz foto) a díky těmto krokům oslovujeme klienty, kteří dříve o nákupu naší značky neuvažovali.

* Čím si to vysvětlujete?

Je to chuť, kterou si zákazníci chtějí vyzkoušet nové funkce a nové typy vozů. Pět let zpátky se predikovalo, že auto už nebude tvořit status majetku a postavení. Ale to se nepotvrdilo. Kdyby to tak bylo, nejprodávanější auta by byla ta nejlevnější. Stále se prodávají drahé značky, které jsou vnímané jako kvalitní a nesou s sebou i společenské postavení. V našem případě to vidíme na nárůstu prodeje SUV. Jaké auto si vybereme, takoví jsme.

* loňském roce jste vyhráli evropské Auto roku. Pomohlo to?

Ano, bylo to s modelem Peugeot 3008. Od té doby nás registrují opravdu všichni, kdo se zajímají o nákup auta. Víc se mi líbí tvořit pozitivní proces prodeje než tlačit a manipulovat. Naše vize je obsadit trh přirozeně a nenásilně.

* Jaký typ lidí tedy přitahuje právě auto se lvem ve znaku?

Kdo přibyl do rodiny Peugeot, to jsou ti, co hledají větší auta (SUV), tichou, klidnou, ale zábavnou jízdu a odlišnosti v detailech a zpracování interiérů: jak je uspořádaná palubní deska, světla… Našim klientům záleží na detailech a jsou i ochotní si na svou specifickou verzi auta počkat několik týdnů - model jim totiž připravíme exkluzivně na míru.

* Jak je to s výkony motorů u Peugeotu?

Rozhodli jsme pro strategii, kterou je přijatelná cena a příznivý dopad na životní prostředí. Tendence zákazníků je mít stále větší auta, ale my jako značka nechceme, aby naše produkty zamořovaly okolí. Pokud chce klient větší auto, my je vyrobíme v rozumném rozměru a dodáme motor, který je schopen garantovat nízké emise a spotřebu.

* Co je pro vás synonymem luxusní záležitosti?

Být pánem svého času považuju za současný luxus. A další luxus, který jako Ital bytostně potřebuju, je možnost vybrat si dobré víno a jídlo. •

MARCO VENTURINI Narodil se v roce 1969. Vystudoval obor zemědělská technologie. V roce 1992 přijel poprvé do Česka a rozhodl se zde podnikat s vínem. Tři roky na to nastoupil do Fiatu. Už třináct let pracuje pro francouzskou automobilku Peugeot a v Česku řídí její značku. Na fotce s nejnovějším luxusním modelem značky, Peugeotem 508.


Čtěte také

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 3 hodinami

 Americký prezident Donald Trump

Zklidnění na frontě: Čína nakoupí americké zboží za 1,2 bilionu dolarů

Čína v rámci obchodních rozhovorů se Spojenými státy souhlasila, že nakoupí americké…

22. února 2019

Události  Policie řeší dopravní přestupek - ilustrační foto

Srovnání pokut: nejvyšší jsou na Slovensku, nejnižší v Německu

Ministerstvo dopravy obhajuje zpřísňování trestů pro řidiče mimo jiné tvrzením, že pokuty…

22. února 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Samsung je králem smartphonů. Huawei mu ale v roce 2019 půjde po krku
Hry pro příležitostné hráče