AUTA JSOU ZRCADLA

08. října 2018, 00:00 - BARBORA PEČOVÁ
08. října 2018, 00:00

S Marcem Venturinim, který řídí značku Peugeot v CR, jsme si plynou češtinou povídali o tom, jak se Ital ocitne v českém importu francouzské automobilky.

* Vždy jste věděl, že chcete pracovat s auty?

Naopak - v dospívání jsem směřoval úplně jinam než k autům, totiž k vinařství. Moje představy o profesi byly romantičtější a chutnější než představa plechu. Ale život je nevyzpytatelný a vše, co si plánujeme, nemusí vždy vyjít.

* A co se tedy změnilo?

Souvisí to s Českou republikou a vínem. Když jsem poprvé navštívil Prahu, pochutnal jsem si třeba na výborném steaku z jelena, ale nabízené víno nikdy nedosahovalo kvality jídla. Byl to pro mě docela šok! To byl důvod, proč jsem se rozhodl dovážet italská vína. Vydrželo mi to tři roky, než vláda zvýšila clo na dovoz alkoholu. A v tu dobu mě oslovil Fiat, abych pomohl rozjet značku v ČR.

* Působení ve Fiatu u Itala chápu, ale jak jste se ocitl u francouzské firmy?

Po deseti letech jsem se rozhodl pro změnu a přemýšlel jsem, s jakou značkou chci dále pokračovat? Kdo nese hodnoty, které jsou mi blízké? Cítím se jako Evropan, takže jsem věděl, že chci pracovat pro evropskou firmu. U značky Peugeot mě přitáhla emocionální část, která má dvě roviny. Tou první je, že za čísly a statistikami vnímám, že je auto součástí mého života. Není pro mě jen jako stroj, který mě převeze z bodu A do bodu B. To je můj největší hnací motor pro tuto práci. Druhou rovinou, ač se to nezdá, je fakt, že Peugeot je stále rodinnou firmou. Nedávno jsme organizovali mezinárodní sraz veteránů této značky. Přijel i pan Peugeot, cítil jsem velkou úctu k tradici jeho rodiny. A stejně tak i já se cítím součástí něčeho, co není těžký průmyslový byznys, ale rodinný podnik s vlastními hodnotami.

* Jak je těžké obstát v konkurenci domácí značky Škoda?

Nevnímám to jako zátěž, ale jako výzvu. Dříve lidé většinou dosáhli na škodovku, nyní si mohou dovolit více. Je to o pocitech - člověk chce někam patřit a nějak působit. Za poslední tři roky jsme obnovili celou modelovou řadu, každou chvíli přijde na trh nový luxusní fastback Peugeot 508 (viz foto) a díky těmto krokům oslovujeme klienty, kteří dříve o nákupu naší značky neuvažovali.

* Čím si to vysvětlujete?

Je to chuť, kterou si zákazníci chtějí vyzkoušet nové funkce a nové typy vozů. Pět let zpátky se predikovalo, že auto už nebude tvořit status majetku a postavení. Ale to se nepotvrdilo. Kdyby to tak bylo, nejprodávanější auta by byla ta nejlevnější. Stále se prodávají drahé značky, které jsou vnímané jako kvalitní a nesou s sebou i společenské postavení. V našem případě to vidíme na nárůstu prodeje SUV. Jaké auto si vybereme, takoví jsme.

* loňském roce jste vyhráli evropské Auto roku. Pomohlo to?

Ano, bylo to s modelem Peugeot 3008. Od té doby nás registrují opravdu všichni, kdo se zajímají o nákup auta. Víc se mi líbí tvořit pozitivní proces prodeje než tlačit a manipulovat. Naše vize je obsadit trh přirozeně a nenásilně.

* Jaký typ lidí tedy přitahuje právě auto se lvem ve znaku?

Kdo přibyl do rodiny Peugeot, to jsou ti, co hledají větší auta (SUV), tichou, klidnou, ale zábavnou jízdu a odlišnosti v detailech a zpracování interiérů: jak je uspořádaná palubní deska, světla… Našim klientům záleží na detailech a jsou i ochotní si na svou specifickou verzi auta počkat několik týdnů - model jim totiž připravíme exkluzivně na míru.

* Jak je to s výkony motorů u Peugeotu?

Rozhodli jsme pro strategii, kterou je přijatelná cena a příznivý dopad na životní prostředí. Tendence zákazníků je mít stále větší auta, ale my jako značka nechceme, aby naše produkty zamořovaly okolí. Pokud chce klient větší auto, my je vyrobíme v rozumném rozměru a dodáme motor, který je schopen garantovat nízké emise a spotřebu.

* Co je pro vás synonymem luxusní záležitosti?

Být pánem svého času považuju za současný luxus. A další luxus, který jako Ital bytostně potřebuju, je možnost vybrat si dobré víno a jídlo. •

MARCO VENTURINI Narodil se v roce 1969. Vystudoval obor zemědělská technologie. V roce 1992 přijel poprvé do Česka a rozhodl se zde podnikat s vínem. Tři roky na to nastoupil do Fiatu. Už třináct let pracuje pro francouzskou automobilku Peugeot a v Česku řídí její značku. Na fotce s nejnovějším luxusním modelem značky, Peugeotem 508.


Čtěte také

Volby, ilustrační foto

Vnitro chce zrušit dvoudenní volby i povinné doručování volebních lístků

Stěsnat dobu, po kterou mohou voliči přicházet k volebním urnám do jednoho dne,…

před 4 hodinami

 Berlín, ilustrační foto

Berlín zastropoval nájemné. Majitelé jej nesmějí zvýšit pět let

Berlínská zemská vláda dnes schválila na příštích pět let strop nájmů pro 1,5 milionu…

před 5 hodinami

Události  Zákaz vstupu, ilustrační foto

Lepší než Švédsko. Česko dobře chrání soukromí svých obyvatel

Česká republika se umístila na třetím místě ve srovnání právní ochrany soukromí obyvatel,…

před 5 hodinami

Ruský prezident Vladimir Putin, ilustrační foto

Nový hon na oligarchy. Putin stahuje smyčku kolem ruských boháčů

Rusko vydalo zatykač na bratry Alexeje a Dmitrije Ananěvovi, jejichž majetek se odhaduje…

před 8 hodinami

Události  Dolary, ilustrační foto

Lidstvo bohatne, hodnota majetku domácností přesáhla osm biliard korun

Hodnota majetku domácností v celém světě se zvýšila o 2,6 procenta na 360 bilionů dolarů …

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Fotky a obrázky z internetu: kdy je možné je použít?
Máte volné peníze? A chcete, aby jich bylo víc?
V jakých velkých obchodech můžete zaplatit stravenkou?
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
Auta
Na výši slevy u ojetiny se výrazně podílí barva. Nejvíce…
Jméno i podobu první elektrické Mazdy předčasně vyzradila média. MX-30 ujede až 240 km
Seznam kandidátů na Auto roku 2020 obsahuje dvě Škody, Teslu Model 3, nový Golf i Ferrari F8 Tributo
Tempomat Hyundai se přizpůsobí vašemu stylu jízdy. Ale jen pokud nejezdíte moc agresivně
Pokuty za pašování migrantů mohou přijít i po šesti letech
Hry pro příležitostné hráče