Menu Zavřít

Atak na malé

1. 5. 2003
Autor: Euro.cz

Šetření GfK

BRAND24

PRAHA (flp) - Menší nezávislé obchodníky ohrozí nástup německého diskontu Lidl více než konkurenční maloobchodní řetězce. Super a hypermarketů by se avizované tažení mělo dotknout minimálně. Takový závěr alespoň vyplývá z odpovědí na otázky týdeníku EURO, které v rámci svého pravidelného - v pořadí devátého - šetření Trade Business Barometer pokládá společnost GfK Praha manažerům z obchodní branže a gastronomie.
Přes pětatřicet procent respondentů se domnívá, že vstup Němců rozpoutá další tlak na snižování cen, naopak téměř osmnáct procent dotázaných vyjádřilo názor, že příchod nového maloobchodníka žádné zásadní změny nepřinese.
Na 40 procent odpovídajících si myslí, že skupina letos v tuzemsku nepřekoná miliardovou hranici tržeb a zhruba stejný počet odborníků se domnívá, že se tržby řetězce budou pohybovat mezi jednou až dvěmi miliardami.
Z deváté vlny barometru také vyplynulo, že záměr Lidlu vybudovat v Česku silnou síť poboček jde proti hlavnímu proudu uvažování obchodníků. Ti totiž projevili poměrně malý zájem o další investice do výstavby nových prodejen či provozoven. Jen něco přes sedmnáct procent dotazovaných uvedlo, že o takové aktivitě uvažuje.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).