Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Antimonopolní úřad pozastavil jihočeskou D3

29. října 2013, 00:00 - (ker)
29. října 2013, 00:00

Doprava Nekonečný příběh jihočeské dálnice D3 má další dějství. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal Ředitelství silnic a dálnic uzavřít smlouvu se společností Skanska, která měla začít stavět dva úseky mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Antimonopolní úřad vydal předběžné opatření ohledně zákazu kvůli stížnostem dalších účastníků tendru, konkrétně sdružení firem Eurovia a Strabag. Společnosti namítaly, že vítězná Skanska v tendrech nabídla podezřele nízké ceny, které nemohou pokrýt skutečné náklady stavby. Skanska zvítězila s cenou zhruba 600 milionů korun za každý úsek, což v části Borek–Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu, v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem pak 43 procentům původní ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia Eurovia–Strabag činil 120 milionů korun.

Pro dokončení dálnice to znamená zdržení. Jak velké bude, není zatím jasné. Kdyby antimonopolní úřad nezasáhl, běžela by čtyřicetidenní lhůta, ve které mělo ředitelství smlouvy podepsat a stavba mohla začít. „Kroky ÚOHS bereme na vědomí a respektujeme. Nebudeme spekulovat o jejich dopadu na termín dokončení stavby, obecně lze říci, že projekt bude tímto určitě nějaké zpoždění mít,“ řekla mluvčí Skansky Lucie Nováková. Zároveň popřela, že by ceny byly neúměrně nízké. „Naše ceny vždy pokrývají náklady, případná rizika i marži,“ doplnila. V krizi a nedostatku zakázek na stavebním trhu klesly i ceny jiných dopravních staveb, například úseky D1 opravují firmy řádově za 60 procent původní ceny. Není to jediný problém a zdržení jihočeské D3. Už na jaře tehdejší ministr dopravy Zbyněk Stanjura prohlásil, že se vzdává nápadu svých předchůdců, zejména Pavla Dobeše, a dálnici nebude stavět formou PPP projektu.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Práva poškozených při dopravní nehodě: kdy se nevyplatí policii nevolat?
Auta
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní,…
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Bude elektrické retro novou módou? Nejen Peugeot 504 budoucnosti se očividně líbí
Technologie
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Nové aktualizace od Microsoftu. Ve Windows 10 v1803 bylo opraveno 54 chyb
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Teď sestoupil do Slow ringu
Skype 8 nabídne pokročilejší správu stavových zpráv a jasnější indikaci aktivity
Hry pro příležitostné hráče