Menu Zavřít

Americká spojka?

24. 4. 2009
Autor: Euro.cz

Věda a byznys

BRAND24

Pláče nad propastí, která zeje mezi výzkumem a praxí, se nechce účastnit Americká obchodní komora v ČR. Minulé úterý uskutečnila premiérový seminář, jenž má přispět ke zlepšení spolupráce vysokých škol a firem. Ke kulatému stolu zavítali přední představitelé společností IBM, GE, Microsoft, Cisco, PricewaterhouseCoopers, ambasády a akademických pracovišť (ČVUT, Technologické centrum AV, University of Pittsburgh, University of Northern Virginia a University of New York in Prague). Setkání by se měla konat pravidelně.
Michal Klimeš, ředitel Silicon Graphics (SGI) pro střední a východní Evropu, jenž mítink moderoval, se na úvod tázal, proč je v ČR spolupráce slabší než jinde. Šéfové zahraničních podniků sice projevili spokojenost s úrovní technicky vzdělaných lidí, ale ocenili by u nich větší tvořivost i ekonomické znalosti. Aby se Česko stalo centrem inovací, mělo by daňovými úlevami či pozemky přilákat i vývojářská střediska. V tom prý země zaostává. Měla by se navenek prezentovat jako atraktivnější destinace. „Státní podpora výzkumu je výborná,“ tvrdil Jaroslav Machan ze Škody Auto. „Pro národní firmu možná ano, ale ukažte to i těm zahraničním,“ oponovali mu Američané.
Školy by zase mohly nabízet „shopping list“ čili seznam oborů, v nichž jsou opravdu dobří. To chybí, anebo se v nabídce univerzit objevuje úplně vše. Cestou je i vznik školních center zaměřených na nabídku zakázek, prodej patentů a inovací. Jana Knesplová z US Business School Praha, jež nabízí manažerské vzdělávání EMBA, doplnila: „Ani my nemůžeme čekat, až nás firmy osloví. Jdeme za nimi, nabízíme se. Musí to být oboustranný proces.“

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).