Akvizice Volkswagenu se zřejmě odkládá

24. dubna 2009, 12:26 - Karel Zaoral
24. dubna 2009, 12:26

Porsche

Převzetí koncernu Volkswagen společností Porsche, o kterém se hovoří už dva roky, se pravděpodobně odkládá. Důvod je zajímavý – Porsche zřejmě nemá na akvizici největší evropské automobilky dostatek peněz. Komentáře analytiků o tom, že hlavní důvod snah Porsche o koupi VW je extrémní přebytek cash, byly přitom ještě nedávno vzácně jednotné. Za problémem zřejmě vězí současná krize a extrémně negativní přístup bank k financování relativně rizikových projektů.
Německý manager magazin uvedl, že Porsche hledá strategického investora, který by do společného holdingu, vzniklého ze spojení obou automobilek, vložil kapitál. „Investor pochází z arabského prostoru,“ uvedl manager magazin bez dalších podrobností.
V souvislosti s problémy Porsche se zhoršuje pozice jeho finančního šéfa Holgera Härtera. Hlavní stratég akvizice zřejmě nenaplnil očekávání rodin Piëchových a Porscheových, které automobilku zaměřenou na produkci sportovních vozů vlastní. Velký problém vězí údajně v tom, že v případě vstupu arabského investora by rodiny ztratily nad holdingem Porsche a VW většinovou kontrolu.
Volkswagen minulý týden oznámil také výsledky hospodaření za 1. čtvrtletí 2009. Provozní i čistý zisk firmě klesl meziročně o tři čtvrtiny. Bez zahrnutí jednorázového příjmu z prodeje brazilské divize by se společnost dokonce propadla do provozní ztráty. Generální ředitel Martin Winterkorn k tomu uvedl: „Volkswagen není imunní vůči dramaticky se zhoršujícímu podnikatelskému prostředí ve světě.“

Tabulka
Hospodaření Volkswagenu (v milionech eur)
Ukazatel;1. Q. 2009;Meziroční změna
Čistý zisk;243;-74
Provozní zisk;312;-76
Tržby;24 000;-11
Prodej (v milionech vozů);1,35; -16
Pramen: ČTK


Čtěte také

 Jiří Zimola

Zimola chce příští rok kandidovat za hnutí členů ČSSD a nestraníků Změna 2020

Předseda jihočeské sociální demokracie Jiří Zimola hodlá v krajských volbách v příštím…

před 1 hodinou

Společnost Deutsche Telekom si nárokuje výhradní používání barvy magenta.

Magenta je naše: německý telekom se soudí o barvu s americkou pojišťovnou

Spor o používání barvy magenta se rozhořel mezi Deutsche Telekom a americkou firmou…

před 2 hodinami

Události Studentský vůdce Marcel Hájek

Bez svazáků by se revoluce nepovedla, tvrdí studentský vůdce Marcel Hájek

Rodiče začali zahazovat stranické knížky, když jejich děti mlátili policajti, vzpomíná…

před 2 hodinami

Události  Protest proti znečištěnému ovzduší v Teplicích v roce 1989

Jedovatá teplická předehra. Zdevastované ovzduší vyhnalo lidi do ulic už před 17. listopadem

Pár dní před sametovou revolucí se lidé vzbouřili proti extrémně znečištěnému ovzduší,…

před 2 hodinami

Pavel Páral

Turecké školení pro Evropany

Turecko zrovna není v současnosti režimem, který by ve svých nomimálních spojencích…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vzrostou minimální zálohy pro OSVČ v roce 2020?
Prevence před rakovinou existuje
Jak fungují odložené platby
8 čísel o zvýšeném rodičovském příspěvku
EU: V Česku žije nejméně „chudých“ lidí
Auta
V evropských autech budou od roku 2022 povinné černé…
Ve kterém městě vám hrozí největší riziko silniční bitky? A které město má nejhorší zácpy?
Automobilové origami je nejdražší SUV na světě. Stojí sedmkrát víc než Cullinan
Nový rodinný model Mitsubishi spojuje dvě kategorie aut. Moc krásy ale nepobral
Nový Peugeot e-Expert
Hry pro příležitostné hráče