Menu Zavřít

Doručování mimo domov je čím dál víc „in“. DPD chce takto v Česku do konce roku dopravovat zásilky na sedm tisíc výdejních míst

18. 6. 2024
Autor: DPD

Podle evropského balíkového přepravce Geopost přibývá v poslední době lidí, kteří si nechávají zásilky z e-shopů doručovat mimo svůj domov. Společnost, pod jejíž křídla spadá i česká kurýrní služba DPD, tento argument opírá o výsledky průzkumu E-shopper Barometer, podle něhož zmíněný způsob přepravy zboží preferuje na Starém kontinentu čtyřiačtyřicet procent pravidelných „online“ zákazníků. To je pět procentních bodů více než před dvěma lety. A Češi se v tomto ohledu od zahraničních spotřebitelů nijak neliší.

Boxy, kam se podíváš, nová depa a záplavy kurýrů. Na vrchol nákupní sezóny se logistické společnosti připravují i celý rok dopředu
Přečtěte si také:

Boxy, kam se podíváš, nová depa a záplavy kurýrů. Na vrchol nákupní sezóny se logistické společnosti připravují i celý rok dopředu

„Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí,“ je přesvědčen generální ředitel DPD v Česku Miloš Malaník. Jeho firma v tuzemsku doručuje na více než pěti tisíc výdejních míst, konkrétně zde pak provozuje asi dvě tisícovky boxů, a to včetně těch, jež spadají pod Alzu. Tyto samoobslužné boxy přitom podle zmíněného průzkumu využívá zhruba každý čtvrtý Čech.

A protože zde existuje předpoklad, že poptávka v příštích měsících a letech spíše poroste, bude takovýchto výdejních míst podle Malaníka přibývat. Cílem DPD je mít ke konci letošního roku napříč Českou republikou asi sedm tisíc „výdejen“.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).