Český e-commerce sektor se vloni po dvouletém propadu navrátil do černých čísel. Odvětví jako takové vzrostlo o pět procent a dosáhlo na tržby ve výši 194 miliard korun. Stejný nárůst je přitom segmentu předpovídán i pro letošní rok. Tedy alespoň podle odhadu analytiků ze společnosti Upgates, jež se zabývá dodáváním e-shopových řešení.
Pakliže se jejich prognóza naplní, znamená to, že se celkový obrat všech tuzemských internetových maloobchodníků přehoupne přes 200miliardovou hranici. Podpořit jej má nejen chuť spotřebitelů více nakupovat, ale i důmyslnější přístup ze strany samotných prodejců, kteří se v mezičase naučili lépe pracovat s akcemi, cílenými slevami či věrnostními programy.
„Čeští zákazníci jsou velmi citliví na cenu, ale zároveň si dávají pozor, kde nakupují. Důvěra v e-shop, přehlednost všech informací a rychlost doručení jsou faktory, které rozhodují o tom, zda zákazník nákup skutečně dokončí,“ říká Michal Benatzky, marketingový manažer Upgates.
Cena daného produktu je z hlediska zákazníků důležitá, zdaleka se však nejedná o jediné kritérium, na základě kterého se rozhodují, jestli si danou věc pořídí, či nikoliv. „Z našich dat vidíme, že známější značka e-shopu zvyšuje proklikovost a zákazníci jsou ochotní si připlatit za nákup u ověřených prodejců,“ doplňuje Jan Janouškovec, šéf platformy Srovname.cz.