Kampaň v plném proudu: propagace EET vyjde na desítky milionů

Tomáš Lemešani 03. listopadu, 13:00  -  Tomáš Lemešani
03. listopadu, 13:00

Balónky za stěrači aut a na sloupech, reklama v televizi a nespočet tematických konferencí. Ministerstvo financí lije miliony do propagační kampaně elektronické evidence tržeb (EET).

Dosavadní náklady na prezentaci EET byly spojeny zejména s informační kampaní v médiích, konkrétně s jejím kreativním řešením a produkčním zajištěním, které stály 2,9 milionu korun bez DPH.

„V tuto chvíli probíhá plnění smlouvy s mediální agenturou, v rámci které maximální cena za nákup mediálního prostoru do konce roku nepřekročí částku 25 296 804 korun bez DPH. Další aktivity v rámci informační kampaně Ministerstvo financí a Finanční správa řeší z interních zdrojů, ve výjimečných případech jsou vynakládány finanční prostředky na tisk informačních materiálů či na realizaci odborných konferencí a seminářů,“ uvedla pro web Euro.cz mluvčí Finanční správy Petra Petlachová.

Ještě rok a půl

Mezi hlavní aktivity v kampani patří kromě zmíněné propagace v médiích a organizace konferencí také správa internetové stránky etrzby.cz a tvorba letáků, brožur a videí. K propagaci patří také zřízená infolinka a kontaktní formulář na internetu.

„Informační kampaň v médiích je naplánována do konce listopadu. Další aktivity, jako je například tvorba informačních materiálů a organizace seminářů a konferencí, jsou v tuto chvíli naplánovány do 1. 6. 2018. Dodatečné náklady na informační kampaň v médiích v tuto chvíli nezvažujeme,“ dodala Petlachová.

Ministerstvo financí vypsalo první tendr související s propagací novinky v létě minulého roku, tedy dávno před tím, než byl schválen zákon o jejím zavedení.

Akce na vlastní pěst

O spěchu s přípravou kampaně svědčí dynamika obměny soutěžních podmínek. Část tendru, která hledala partnera na nákup mediálního prostoru, limit nejdříve neměla. Později byl limit určován různě kolem hranice 40 milionů a došlo i ke zrušení a opětovnému vypsání zakázky.

Důvodem bylo právě to, že tendr hledal dodavatele propagace v té době neschválené novinky. Předkladatel zákona o zavedení EET, ministr financí Andrej Babiš, na to reagoval vydáním vlastní brožury, která budila dojem oficiálního materiálu, ale nesla ministrovu podobiznu a byla napsána v neobvyklém stylu. Ministr financí si ji zaplatil sám ze soukromých peněz.

Nejde o jedinou kampaň organizovanou na vlastní pěst. Obyvatele Prahy 2 tento týden překvapila balónková kampaň. Zelené balónky s nápisy a slogany EET byly rozvěšeny nejen na sloupech pouličního osvětlení, ale také na stěračích či zpětných zrcátkách aut. Neorganizovala ji městská část, Finanční správa ani Ministerstvo financí.

Týdeník Euro objevil nejslabší stránky elektronické evidence tržeb! Proč internetoví prodejci musí hlásit své tržby za převod kartou a za dobírku ne? Evidují se tržby za jídlo odnesené z restaurace domů?

Právě v prodeji na stáncích a v elektronické verzi na www.alza.cz/euro


Čtěte také:

Dilema EET. Na kolik vyjde daňové poplatníky točené pivo?

Sněmovna neplatí DPH. Finanční úřad žádá změnu

Stát hledá provozovatele účtenkové loterie. Její přínos je neznámý


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče