Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040

26. července, 16:16 - čtk
26. července, 16:16

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. O deset let později by měly být všechny vozy na britských silnicích plně elektrizovány, oznámil dnes ministr životního prostředí Michael Gove. Opatření se bude týkat i hybridních aut vybavených jak elektrickým, tak benzinovým či naftovým motorem.

Úřady budou moci už od roku 2020 vymáhat poplatky od řidičů aut s naftovým motorem na těch silnicích, kde je nejvíce znečištěné ovzduší, jestliže se kvalita ovzduší nezlepší. Další opatření zahrnují modernizaci autobusů a vozidel hromadné dopravy a změnu silniční sítě, jako je výstavba kruhových objezdů, rychlostních nadjezdů a podobně. Na tyto účely poskytne Londýn místním úřadům 200 milionů liber (5,8 miliardy korun), řekl Gove.

Ministr sám je zastáncem restrikcí po jednotlivých silnicích na rozdíl od plošného zákazu vjezdu do městských center, rozhodnutí je však na úřadech, uvedla agentura Reuters.

Vláda zdůrazňuje, že je nutný rázný krok, protože znečištěné ovzduší si vybírá daň na zdraví lidí. Odhaduje také, že země přichází na produktivitě o 2,7 miliardy liber (78,6 miliardy korun) ročně.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Obdobný záměr oznámila počátkem července Francie, o zákazu některých aut s naftovým motorem uvažují také některá německá města včetně Stuttgartu a Mnichova.

Německá vláda nicméně dala již dříve najevo, že se jí takovýto postup nelíbí. „Zákaz naftových či benzinových vozů v současnosti není na programu spolkové vlády,“ uvedla dnes vládní mluvčí Ulrike Demmerová. Německá kancléřka Angela Merkelová podle mluvčí opakovaně varuje před „démonizací“ naftových motorů, ačkoli zároveň podporuje rozvoj automobilů s elektrickým pohonem.

Podle údajů automobilového průmyslu se poptávka po osobních automobilech s naftovým motorem v letošním prvním pololetí snížila o deset procent, zájem o benzinová auta naopak o pět procent vzrostl. Ve stejném období se prodej elektrických a hybridních modelů zvýšit o téměř 30 procent a stal se nejrychleji se rozvíjejícím segmentem trhu. Na registraci nových aut se ale stále podílí méně než pěti procenty.

Čtěte dále:

Konec spalovacích motorů. Volvo bude vyrábět pouze elektrovozy a hybridy

Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští…
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Technologie
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Nejprodávanějším smartphonem světa je iPhone 7, nezměnil to ani Galaxy S8
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít