Billboardy od dálnic zmizí. Provozovatelé se ale chtějí soudit o ušlý zisk

25. července, 16:08 - čtk
25. července, 16:08

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na 3000 billboardů. Provozovatelé poutačů zákaz budou respektovat, řada z nich se ale chce soudit o ušlý zisk. Provozovatelé také upozorňují na přehnanou přísnost zákazu ve srovnání s okolními zeměmi. V Česku je podle odhadů celkem 25 000 reklamních poutačů, většina ve městech.

Přestože provozovatelé úplný zákaz poutačů kritizují, ani úplnou benevolenci v povolování reklamních ploch nepovažují za žádoucí. Vedle požadavku na efektivnější dohled a odstraňování načerno umístěných billboardů svaz navrhuje, aby bylo možné umístit jednu reklamní plochu na každých sto metrů silnice. Neexistuje žádná studie, která by prokázala vliv zákazu billboardů na zvýšení bezpečnosti silničního provozu v zemích, kde byly billboardy zakázány, tvrdí prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas.

Na negativním dopadu reklam u rychlostních silnic ale ministerstvo dopravy trvá. „Silnice má být bezpečná, což znamená také s dobrým rozhledem, a ne zaplavená stovkami reklam, které rozptylují pozornost řidičů a náraz do nich je většinou smrtelný. Jde nám o bezpečnost na našich silnicích, argumenty billboardové lobby odmítáme,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Odstraněním billboardů od dálnic se Česko zařadí mezi země, jako jsou Německo, Belgie, Dánsko či Španělsko, dodal.

Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohou u českých silnic billboardy zůstat.

Podle Pavlase je ale česká podoba ochranného pásma přísná. U dálnic stanoví zákaz stavby poutačů do vzdálenosti 200 metrů, v okolních evropských zemích je běžná poloviční vzdálenost, uvedl Pavlas. Nedomyšlená je podle něj i výjimka pro dálniční motely a restaurace, které mohou podle novely své služby na poutačích inzerovat, ale jen do vzdálenosti 200 metrů od provozovny. To ale nedává řidiči příliš času na reakci a zastavení, dodal.

Přečtěte si také:

Vzácná shoda. Rozšíření mýta odmítají zaměstnavatelé i odbory

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35

Rozhlasový inzertní trh roste jen minimálně. Provozovatelé investují do digitálních projektů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít