Veleslavín: dopravní podnik tlačí na výstavbu eskalátoru

14. září 2016, 19:20 - čtk
14. září 2016, 19:20

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájí výstavbu chybějícího eskalátoru ve stanici metra A Veleslavín. Dnes to představenstvu uložila dozorčí rada DPP, uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Stanice metra byla zprovozněna v novém úseku metra A z Dejvic do Motola loni v dubnu. Cestujícím, zejména na ruzyňské letiště, tam kvůli chybějícímu eskalátoru začali nosit zavazadla nosiči. Kdy budou jezdící schody stát a na kolik přijdou, zatím není jasné.

„Dozorčí rada DPP dnes uložila představenstvu bezodkladně zahájit investici výstavby eskalátoru ve stanici metra Veleslavín,“ řekl Dolínek.

Na Veleslavíně přestupují cestující, kteří jedou na Letiště Václava Havla na Ruzyni, z metra na autobusovou linku na letiště. Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, nakonec ale někdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a nepovede dál směrem k letišti.

Kdy přesně eskalátor vznikne a kolik bude stát, není jasné. V loňském roce při řešení problému s chybějícím eskalátorem magistrát počítal s náklady asi 15 milionů korun.

Úsek metra A byl zprovozněn loni 6. dubna a stavba vyšla na zhruba 20 miliard korun. V novém úseku vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.


Čtěte dále:

Tlak na Prahu: petice žádá metro na úrovni

Pokuta 8,5 milionu pro dopravní podnik platí


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít