Úřad ulehčil pražským restauratérům. O zahrádky budou žádat elektronicky

10. srpna, 09:11 - čtk
10. srpna, 09:11

Pražští restauratéři by mohli o opětovné povolení provozu předzahrádky či změnu doby jejího provozu žádat elektronicky. Pilotní projekt by měl fungovat nejdříve na území Prahy 1. Vyplývá to z materiálu, který mají příští týden projednat pražští radní. Systém by mohl být v případě schválení spuštěn během dvou až tří měsíců. V první městské části je 333 restaurací, které provozují zahrádky.

Nový systém by měl usnadnit proces žádání pro restauratéry, ale rovněž ulehčit úředníkům. Při současném systému musí podnikatelé na úřad celkem čtyřikrát. V budoucnu by si šli vyzvednout jen originální výtisk povolení.

Rozvoj elektronického vyřízení by měl mít několik fází. V té první má být digitálně možné zařídit opakované povolení zahrádky ve stejném rozsahu a stejných podmínek. Stejně tak půjde vyřídit změnu provozní doby. Žádost o rozšíření plochy zahrádky či žádost o zřízení nové v této fázi možné nebude.

Každý podnikatel bude mít jeden unikátní přístup do systému, kde uvidí svou smlouvu. Pokud ji bude chtít například obnovit na další rok, najde svou původní žádost a klikne na tlačítko Opětovně zažádat. „Do žádosti se načtou kompletní údaje z minulého roku, žadatel pouze provede kontrolu a během pár minut žádost podá. Do příloh se automaticky uloží všechny relevantní dokumenty, které už byly prvotně digitalizovány,“ píše se v dokumentu.


Přečtěte si o fenoménu v gastronomii, který potřeboval uvést na pravou míru:

Lokálnost v Praze je blbost, říká michelinský šéfkuchař Punčochář

[[http://www.euro.cz/light/lokalnost-v-praze-je-blbost-rika-michelinsky-sefkuchar-puncochar-1362878|

]


Další úřední úkony se vyřídí elektronicky. V případě schválení žádosti pak úředníci vydají konečné rozhodnutí a žadateli pošlou e-mail. Podnikatel si pak na úřad dojde dokument pouze vyzvednout. „Toto je jediný krok, kdy bude muset žadatel fyzicky na úřad,“ píše se v materiálu.

Zavedení systému bude předcházet digitalizace nynějších dokumentů. Tu provede radnice Prahy 1 nebo magistrát. V dokumentech bude muset být například název firmy a její IČO a sídlo, kontaktní e-mailová adresa nebo velikost zahrádky v metrech čtverečních a doba nájemní smlouvy.

Zavedení systému by mělo podle materiálu trvat dva až tři měsíce od chvíle, kdy jej vedení města schválí. Pokud se v pilotním projektu osvědčí, měl by začít fungovat ve zbytku města.


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje…
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Nové BMW M5 s pohonem xDrive prozrazeno. Oficiálně se představí brzy
Technologie
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít