Potvrzeno. Kde jede hromadná doprava, využije automobil méně lidí

08. srpna, 14:17 - čap
08. srpna, 14:17

Pražský magistrát si potvrdil, že tam, kam zajíždí tramvaje, metro nebo autobusy, využívají lidé pro pohyb napříč městem hromadnou dopravu spíše než osobní automobil. Analýza ukázala, že 340 tisíc obyvatel z okraje města ujede autem každý den stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města.

Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 kilometrů denně najedou lidé žijící na okrajích.

„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ).

Z čísel také podle Kolínské vyplývá, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra.


Jak bude vypadat doprava budoucnosti. Čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy magistrát plánuje například tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být realizována do roku 2020.

Územně analytické podklady zpracoval Institut rozvoje a plánování hlavního města Prahy (IPR Praha). Jde o soubor podrobných údajů, map, grafů a doprovodných textů. „Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě,“ zmínila Kolínská.

Dále čtěte:

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

Dárek developerům. Praha za půl miliardy postaví trať, oni zahustí zástavbu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla…
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Technologie
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít