Menu Zavřít

Nová turistická karta má začít fungovat v lednu 2019

14. 8. 2017
Autor: Profimedia.cz

Kartu, se kterou budou moci turisté navštěvovat památky nebo jezdit MHD, chce Praha spustit od 1. ledna 2019. Připraví ji městská společnost Operátor ICT. Lidé si budou moci vybrat i karty různé délky platnosti. Uvedl to pražský radní Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojkoalice). O názvu karty zatím nebylo rozhodnuto. Prodej karty bude sloužit k financování městské organizace Prague City Tourism (PCT).

Dosud v Praze fungují Prague Card a Prague City Pass, které provozují soukromé firmy. „Za kolik si budou moci turisté a na jakou délku pobytu kartu koupit, se musí teprve propočítat. Určitě ale nebude fungovat pouze v jedné délce platnosti,“ řekl Wolf.

V budoucnu by měla být jedinou turistickou kartou, kterou bude možné použít jako jízdenku v MHD. Nyní mohou ve veřejné dopravě turisté použít kartu Prague Card od soukromé firmy. Té podle Wolfa město možnost používání v MHD odebere.


Turisté mají Prahu rádi. Čtěte

Metropole přitáhla více turistů. V hotelech také déle vydrželi

 Turisté na Staroměstském náměstí v Praze


Nyní se turistických karet ročně podle Wolfa prodá zhruba 50 tisíc. Od nové karty si město slibuje nárůst prodeje. „V horizontu pěti až deseti let bychom chtěli, aby se jich prodalo 250 tisíc,“ řekl.

BRAND24

Kartu bude prodávat PCT, které připadnou peníze z prodeje. PCT je nyní příspěvková organizace, v budoucnu ji město plánuje změnit na obchodní společnost. V nové akciové firmě by pak mělo být obchodní oddělení, které by mělo mít na starosti strategii rozvoje karty.

Město se chystá v případě nové karty vytvořit její fyzickou i elektronickou podobu. Ta plastová by podle Wolfa mohla sloužit i jako suvenýr. Novou kartu by mělo vlastnit hlavní město, včetně autorských a licenčních práv.

Dále čtěte:

Magistrát chce víceúčelovou kartu pro turisty. Na oplátku získá informace

Praha chce přímou leteckou linku do Japonska. Má přilákat turisty


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).