Antimonopolní úřad přestal řešit miliardovou modernizaci tratě v Praze

04. listopadu 2016, 12:14 - čtk
04. listopadu 2016, 12:14

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) přestal zkoumat miliardovou zakázku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, kterou v polovině roku nečekaně zrušila Správa železniční a dopravní cesty (ŠŽDC). Společnost Chládek & Tintěra totiž vzala své podání zpět a ÚOHS řízení zastavil. Informoval o tom mluvčí úřadu Martin Švanda.

Firma se u úřadu domáhala předběžného opatření, které zakáže vypsání nového tendru. V soutěži původně zvítězila. SŽDC zrušení tendru zdůvodnila tím, že nemohla dostatečně posoudit kvalifikační předpoklady všech firem, které o zakázku stály a přihlásily se do soutěže.

Výběrová komise v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. Za modernizaci pražského úseku na koridoru do Benešova a jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, hodlal stát utratit až 3,6 miliardy korun. Litoměřická firma nabídla nižší cenu než ostatní stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief a OHL ŽS.

SŽDC jako zadavatel nebyla schopna zcela jednoznačně nabídky vyhodnotit. Při posuzování kvalifikace uchazečů totiž zadavatel zjistil, že obecný způsob, jakým je stanoven technický kvalifikační požadavek na předložení seznamu významných stavebních prací, neumožňuje v tomto konkrétním případě učinit jednoznačný závěr o prokázání splnění tohoto technického kvalifikačního předpokladu uchazeči

Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si SŽDC slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace šestikilometrového úseku měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.

Dále čtěte:

Trať na letiště? Do osmi let a za 20 miliard

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít