Antimonopolní úřad přestal řešit miliardovou modernizaci tratě v Praze

04. listopadu 2016, 12:14 - čtk
04. listopadu 2016, 12:14

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) přestal zkoumat miliardovou zakázku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, kterou v polovině roku nečekaně zrušila Správa železniční a dopravní cesty (ŠŽDC). Společnost Chládek & Tintěra totiž vzala své podání zpět a ÚOHS řízení zastavil. Informoval o tom mluvčí úřadu Martin Švanda.

Firma se u úřadu domáhala předběžného opatření, které zakáže vypsání nového tendru. V soutěži původně zvítězila. SŽDC zrušení tendru zdůvodnila tím, že nemohla dostatečně posoudit kvalifikační předpoklady všech firem, které o zakázku stály a přihlásily se do soutěže.

Výběrová komise v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. Za modernizaci pražského úseku na koridoru do Benešova a jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, hodlal stát utratit až 3,6 miliardy korun. Litoměřická firma nabídla nižší cenu než ostatní stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief a OHL ŽS.

SŽDC jako zadavatel nebyla schopna zcela jednoznačně nabídky vyhodnotit. Při posuzování kvalifikace uchazečů totiž zadavatel zjistil, že obecný způsob, jakým je stanoven technický kvalifikační požadavek na předložení seznamu významných stavebních prací, neumožňuje v tomto konkrétním případě učinit jednoznačný závěr o prokázání splnění tohoto technického kvalifikačního předpokladu uchazeči

Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si SŽDC slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace šestikilometrového úseku měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.

Dále čtěte:

Trať na letiště? Do osmi let a za 20 miliard

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít