Zdražíme. Dopravci reagují na minimální mzdu ve Francii

 Weikert 02. srpna 2016, 15:31  -  Petr Weikert
02. srpna 2016, 15:31

Snaha starých členských států EU ztížit speditérský byznys firem z východu nese první praktické výsledky. Francie, stejně jako předtím Německo, začala po zahraničních firmách vyžadovat, aby na jejím území svým řidičům poskytovaly tamní platový a sociální standard. Reakcí českých dopravců je zdražení přepravy a tedy i zboží. Protekcionistická opatření navíc začala kvůli údajnému porušení unijního práva zkoumat Evropská komise.

Tuzemští řidiči, kteří jedou do Francie, musejí mít podle nového zákona Loi Macron nejen zaručených nejméně 9,67 eura za hodinu, mají s sebou také mít francouzský překlad kolektivní smlouvy a jejich firma si má ve Francii ustanovit svého zástupce, s nímž budou tamní úřady komunikovat.

Řada dalších opatření je navíc nejasná, alespoň podle dopravců, kteří si stěžují na nedostatek informací. „Připravujeme během srpna zahájení přeprav podle platných pravidel, i když celá řada nutných podmínek není zatím známa. Na Loi Macron budeme připraveni za cenu zvýšených nákladů přepravy,“ říká jan Kučera, jednatel společnosti Bohemia Cargo.

O kolik ale zboží zasílané do Francie a Německa bude muset zdražit, není podle něj ještě zřejmé. Zákon platí teprve od začátku července a firmy se mu ještě plně nepřizpůsobily.


Přečtěte si:

Česko má jednu z nejnižších minimálních mezd v EU


Proti Loi Macron i jeho německé obdobě nazvané MiLoG protestují jak čeští přepravci, tak jejich kolegové z ostatních nových států EU. Jde podle nich o porušení jednoho ze základních pilířů Unie, a to volného pohybu pracovních sil.

„Jedná se o velmi citlivé téma, které doposud nebylo uzavřeno. Francouzko-česká obchodní komora k této konkrétní otázce nezaujala oficiální stanovisko, ale jsme v úzkém kontaktu s velvyslanectvím, protože tato problematika spadá do širšího rámce revize evropské směrnice o vysílání pracovníků,“ říká mluvčí komory Linda Salajková.

Francouzská ambasáda nicméně kvůli novým požadavkům spojeným s minimální mzdou zavedla speciální emailovou adresu, na niž je možné posílat dotazy.

Překážky dopravcům v Evropě nekladou jen Francie a Německo. Belgie chce donutit spát řidiče kamionů v hotelech, za spaní v kabinách aut je začíná policie pokutovat. Minimální mzda platí od loňského července i v Norsku, uvažují o ní i Dánové a Švédové.

Čtěte také:

Průměrná mzda vzrostla na 26 500 korun, více u mužů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít