V koalici je zaděláno na spor kolem výběru mýta

04. července 2016, 16:00 - čtk
04. července 2016, 16:00

Situace kolem plánu ministerstva dopravy na prodloužení smlouvy na provoz mýtného systému v Česku se společností Kapsch bez výběrového řízení je problém i pro KDU-ČSL, uvedl předseda lidovců Pavel Bělobrádek. Na problém ohledně mýta dnes poukázal místopředseda ČSSD Milan Chovanec.

Ministerský návrh nedoporučují vládě schválit pracovní komise pro veřejné zakázky a informační technologie, uvedl Chovanec. Podle něj tak může být ohrožený výběr mýta poté, co na konci letošního roku vyprší stávající smlouva s Kapschem.

Práci ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) v přípravě mýtného dnes kritizovali i další členové ČSSD, konkrétně stranický mluvčí pro oblast dopravy Jan Birke a předseda sněmovního rozpočtového výboru Václav Votava. „Jsem stále více přesvědčen o tom, že pan ministr Ťok celou věc podcenil a nezvládá to,“ uvedl Votava.

Ke kritice se připojil i předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura, podle kterého ale vina neleží jen na straně ANO, jež nyní spravuje resort dopravy, ale na celé koalici. „Už i ČSSD zjistila, že je téměř nemožné od ledna příštího roku vybírat v České republice mýto,“ uvedl bývalý ministr dopravy v tiskové zprávě.

Podle ministra Ťoka se však sociální demokraté snaží z mýta udělat předvolební téma, které by zakrylo problematickou reorganizaci policie. Podle něho na to poukazuje i skutečnost, že dnes nejhlasitějším kritikem byl právě místopředseda ČSSD a zároveň ministr vnitra Chovanec, který se doposud k této problematice nevyjadřoval. Ťok také uvedl, že prodloužení smlouvy s Kapschem je jediné funkční řešení a že věří, že se mu podaří o tom přesvědčit i vládu.

Kvůli vyostření sporu se dnes sešel Ťok s ředitelem tuzemského Kapsche Karlem Feixem. „Mrzí mě, ze se vysloveně odborná a technická otázka opět stala politickou,“ uvedl Feix. Zároveň upozornil na to, že do vypršení současné smlouvy nezbývá příliš mnoho času, a společnost musí dojednat podmínky dalšího spravování se svými subdodavateli. Obecně tak platí, že čím dříve stát k prodloužení smlouvy přikročí, tím výhodnější podmínky se podaří dojednat.

Desetiletá smlouva na správu mýtného systému vyprší na konci letošního roku. Snahu najít nového provozovatele prostřednictvím otevřené soutěže ministerstvo vzdalo na konci loňského roku s tím, že řádný tendr již není možné stihnout. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.


Přečtěte si také:

Dálnice mají zelenou, Česko se nakonec s Bruselem dohodlo

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním…
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Technologie
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít