Seznam.cz bude dál přihrávat inzerci dezinformačním webům

09. srpna, 17:36 - čtk
09. srpna, 17:36

Internetová firma Seznam.cz nakonec nebude hodnotit obsah webů kvůli umísťování reklamy na ně ze svého programu Sklik. O nově zavedených pravidlech, která znemožňovala umístění reklamy na dezinformačních webech, představenstvo firmy údajně nevědělo a následně je zrušilo. Vyplývá to z dnešního vyjádření společnosti.

„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix, jako by dezinformační weby měly cokoli společného s těmi zpravodajskými.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.


Seznamte se s cíleně šířenými dezinformacemi:

Němci obsadí východní sousedy. Protiněmecké dezinformace zasáhly i Česko


Původně zamýšlené zpřísnění pravidel ocenila část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle něhož šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a nařkl ze snah o cenzuru.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy. Inzerování na dezinformačních webech přitom zdaleka není běžné. Na Slovensku už reklamu z těchto pochybných webů podle informací thinktanku Evropské hodnoty stáhlo na 1400 firem. Nejznámější firmou, která tak učinila v České republice, je Česká spořitelna.

Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.

Čtěte o probíhajícím boji s dezinformačními médii:

Ruskou propagandu monitoruje další analytický web

Česko si polepšilo v kybernetické bezpečnosti. Pořád je ale daleko za Estonskem

Velmistr Kasparov: Mafiánské Putinovo Rusko je třeba porazit hybridní válkou


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít