Article, show

Servis pro Pandury obstará Strnadova Czechoslovak Group

Ondřej Stratilík 08. září 2016, 06:00  -  Ondřej Stratilík
08. září 2016, 06:00

Ministerstvo obrany zadá stamilionovou zakázku na údržbu obrněnců na další tři roky společnosti Czechoslovak Group. Konkrétně se budou o Pandury starat v kopřivnické fabrice Tatra Defence Vehicle. Novou zakázku se chystá v nejbližších týdnech podle informací týdeníku Euro schválit vláda.

Už v roce 2014 uzavřel zbrojař Jaroslav Strnad strategické partnerství s koncernem General Dynamics European Land Systems (GDELS), které mu během následujícího čtvrtstoletí zaručuje exkluzivitu na výrobu a údržbu obrněných vozidel Pandur. Jenže k opravám transportérů téhle značky nasazených v české armádě se jeho technici dosud nedostali. Dobíhající tříletou rámcovou smlouvu na servis, která by měla celkově spolykat téměř čtvrt miliardy korun, má na starost společnost GDELS-Czech a opravy si řeší sama. V roce 2014 jí obrana svěřila kontrakt v neveřejném vyjednávacím řízení.

Od 1. ledna 2017 GDELS-Czech s opravami pandurů skončí. Novou zakázku se chystá v nejbližších týdnech podle informací týdeníku Euro schválit vláda.

„Nová smlouva na servis vozidel Pandur by měla pokrýt údržbu a jejich opravy na další tři roky. Svými parametry by měla navazovat na současnou smlouvu z roku 2014,“ uvedla mluvčí ministerstva obrany Jana Zechmeisterová.

Kontrakt po schválení vládou dostane společnost Czechoslovak Group, přesněji její kopřivnická fabrika Tatra Defence Vehicle. Hodnota rámcové zakázky opět přesáhne hranici dvou set milionů korun.


Přečtěte si více o zakázkách na Pandury:

Příliš drahé a bez servisu. Takové byly Dalíkovy Pandury


Andrej Čírtek, tiskový mluvčí Czechoslovak Group, tvrdí, že technici v Kopřivnici dovedou opravit nejen podvozky pandurů, ale díky akreditaci od izraelského výrobce i zbraňové věže Rafael. „Nebude tak nutné, aby do České republiky cestovali technici z Izraele,“ doplňuje Čírtek. Jedním dechem dodává, že kvůli zlevnění a zrychlení prací na pandurech se nyní řeší, jak zahraniční subdodavatele nahradit místními.

A proč Czechoslovak Group pandury neopravuje už nyní? Prý proto, že strategické partnerství s GDELS podepsala až poté, co v roce 2014 ministerstvo obrany svěřilo údržbu pandurů obchodní společnosti GDELS-Czech.

Opravy obrněnců mohly být i vítaným výdělkem pro státní podnik VOP CZ. Právě vjeho halách se stovka pandurů pro české ozbrojené síly montovala. A i když se takové vize objevily v minulosti několikrát, k jasné dohodě s výrobcem těchto strojů nikdy nedošlo.


Nepřehlédněte exkluzivní rozhovor s Markem Dalíkem:

Marek Dalík: Můžu si za to sám


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít