Ďuriš končí v čele představenstva pražského DPP

19. května 2016, 10:39 - čtk, hrb
19. května 2016, 10:39

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) ve středu odvolala z představenstva firmy generálního ředitele Jaroslava Ďuriše a místo něj dosadila Martina Gillara. Ten dosud působil v České poště. Z pozice generálního ředitele představenstvo Ďuriše zatím neodvolalo. V čele firmy zatím zůstává. Společně s Ďurišem byla z představenstva odvolána rovněž ekonomická ředitelka DPP Magdalena Češková.

Dozorčí rada byla nespokojena se směřováním dopravního podniku, přičemž odvolání Ďuriše požadovaly ANO a ČSSD, a jejich koaliční partner ve vedení města, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), si prý následně vynutily odvolání Češkové. Dozorčí rada následně doporučila představenstvu odvolat Ďuriše rovněž z pozice generálního ředitele - odvolat jej může pouze představenstvo. V něm mají zastoupení i odboráři, kteří v minulosti Ďuriše podpořili.

Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou. Ďuriš stanul v čele DPP v říjnu 2013, předtím působil v čele dopravního podniku v Českých Budějovicích.

O Ďurišově odvolání z představenstva měla dozorčí rada jednat již v říjnu loňského roku, tehdy se na tom ale neusnesla. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) tehdy uvedla, že by měl Ďuriš skončit i jako generální ředitel. Ředitele se naopak zastal tehdejší náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ).

Místo Češkové pak dalším novým členem představenstva rada zvolila technického ředitele podniku Jana Šurovského. Ten již v představenstvu DPP krátce působil, a to od srpna do října 2012. V dopravním podniku začal pracovat v roce 1994 během studií stavební fakulty ČVUT, jako brigádník jezdil s tramvají. Po škole byl nejprve řidičem tramvaje, poté vedoucím vozovny Vokovice a v roce 2007 jej tehdejší ředitel podniku Martin Dvořák jmenoval vedoucím správy tramvajových kolejí. Technickým ředitelem je od podzimu 2011. Martin Gillar přišel do České pošty loni v březnu, nejprve řídil správu majetku, v září převzal vedení divize rozvoje a strategie.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi deset tisíc lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Podívejte se na rozhovor Euro TV s Adrianou Krnáčovou:

Adriana Krnáčová: Vážím si dalajlamy, ale uznávám jednotu čínského území


Čtěte dále:

Praha chce halové atletické mistrovství světa 2022

Protikorupční policie zasahuje u majitele Sparty

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry.…
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít