Ďuriš končí v čele představenstva pražského DPP

19. května 2016, 10:39 - čtk, hrb
19. května 2016, 10:39

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) ve středu odvolala z představenstva firmy generálního ředitele Jaroslava Ďuriše a místo něj dosadila Martina Gillara. Ten dosud působil v České poště. Z pozice generálního ředitele představenstvo Ďuriše zatím neodvolalo. V čele firmy zatím zůstává. Společně s Ďurišem byla z představenstva odvolána rovněž ekonomická ředitelka DPP Magdalena Češková.

Dozorčí rada byla nespokojena se směřováním dopravního podniku, přičemž odvolání Ďuriše požadovaly ANO a ČSSD, a jejich koaliční partner ve vedení města, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), si prý následně vynutily odvolání Češkové. Dozorčí rada následně doporučila představenstvu odvolat Ďuriše rovněž z pozice generálního ředitele - odvolat jej může pouze představenstvo. V něm mají zastoupení i odboráři, kteří v minulosti Ďuriše podpořili.

Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou. Ďuriš stanul v čele DPP v říjnu 2013, předtím působil v čele dopravního podniku v Českých Budějovicích.

O Ďurišově odvolání z představenstva měla dozorčí rada jednat již v říjnu loňského roku, tehdy se na tom ale neusnesla. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) tehdy uvedla, že by měl Ďuriš skončit i jako generální ředitel. Ředitele se naopak zastal tehdejší náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ).

Místo Češkové pak dalším novým členem představenstva rada zvolila technického ředitele podniku Jana Šurovského. Ten již v představenstvu DPP krátce působil, a to od srpna do října 2012. V dopravním podniku začal pracovat v roce 1994 během studií stavební fakulty ČVUT, jako brigádník jezdil s tramvají. Po škole byl nejprve řidičem tramvaje, poté vedoucím vozovny Vokovice a v roce 2007 jej tehdejší ředitel podniku Martin Dvořák jmenoval vedoucím správy tramvajových kolejí. Technickým ředitelem je od podzimu 2011. Martin Gillar přišel do České pošty loni v březnu, nejprve řídil správu majetku, v září převzal vedení divize rozvoje a strategie.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi deset tisíc lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Podívejte se na rozhovor Euro TV s Adrianou Krnáčovou:

Adriana Krnáčová: Vážím si dalajlamy, ale uznávám jednotu čínského území


Čtěte dále:

Praha chce halové atletické mistrovství světa 2022

Protikorupční policie zasahuje u majitele Sparty

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nepodpořili
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít