Ďuriš končí v čele představenstva pražského DPP

19. května 2016, 10:39 - čtk, hrb
19. května 2016, 10:39

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) ve středu odvolala z představenstva firmy generálního ředitele Jaroslava Ďuriše a místo něj dosadila Martina Gillara. Ten dosud působil v České poště. Z pozice generálního ředitele představenstvo Ďuriše zatím neodvolalo. V čele firmy zatím zůstává. Společně s Ďurišem byla z představenstva odvolána rovněž ekonomická ředitelka DPP Magdalena Češková.

Dozorčí rada byla nespokojena se směřováním dopravního podniku, přičemž odvolání Ďuriše požadovaly ANO a ČSSD, a jejich koaliční partner ve vedení města, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), si prý následně vynutily odvolání Češkové. Dozorčí rada následně doporučila představenstvu odvolat Ďuriše rovněž z pozice generálního ředitele - odvolat jej může pouze představenstvo. V něm mají zastoupení i odboráři, kteří v minulosti Ďuriše podpořili.

Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou. Ďuriš stanul v čele DPP v říjnu 2013, předtím působil v čele dopravního podniku v Českých Budějovicích.

O Ďurišově odvolání z představenstva měla dozorčí rada jednat již v říjnu loňského roku, tehdy se na tom ale neusnesla. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) tehdy uvedla, že by měl Ďuriš skončit i jako generální ředitel. Ředitele se naopak zastal tehdejší náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ).

Místo Češkové pak dalším novým členem představenstva rada zvolila technického ředitele podniku Jana Šurovského. Ten již v představenstvu DPP krátce působil, a to od srpna do října 2012. V dopravním podniku začal pracovat v roce 1994 během studií stavební fakulty ČVUT, jako brigádník jezdil s tramvají. Po škole byl nejprve řidičem tramvaje, poté vedoucím vozovny Vokovice a v roce 2007 jej tehdejší ředitel podniku Martin Dvořák jmenoval vedoucím správy tramvajových kolejí. Technickým ředitelem je od podzimu 2011. Martin Gillar přišel do České pošty loni v březnu, nejprve řídil správu majetku, v září převzal vedení divize rozvoje a strategie.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi deset tisíc lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Podívejte se na rozhovor Euro TV s Adrianou Krnáčovou:

Adriana Krnáčová: Vážím si dalajlamy, ale uznávám jednotu čínského území


Čtěte dále:

Praha chce halové atletické mistrovství světa 2022

Protikorupční policie zasahuje u majitele Sparty

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít