Do fondu dopravy by mělo směřovat 82 miliard

16. října 2016, 11:24 - čtk
16. října 2016, 11:24

Vláda na pondělním zasedání projedná návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok. Podle návrhu ministerstva dopravy by fond měl hospodařit celkem s 82,1 miliardy korun, z čehož 52 miliard připadá na příspěvek z národních zdrojů a zbylých 30,1 miliardy na dotace z fondů Evropské unie. Ve střednědobém výhledu na dva následující roky návrh počítá se 49 a 50 miliardami korun pro fond ze státního rozpočtu.

Největší část peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliard korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. Příspěvek fondu na činnost ŘSD předpokládá převedení zhruba 30 miliard národních peněz do rozpočtu ŘSD, které doplní 16,5 miliardy Kč z fondů EU.

O něco méně, 32,35 miliardy korun, má směřovat na železnici Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta by měla hospodařit se zhruba 20 miliardami z národních peněz a dalšími 12 miliardami z peněz Operačního programu doprava a kohezních fondů.

Zhruba 880 milionů má směřovat do Ředitelství vodních cest (ŘVC), které má na starosti stavbu jezů a další infrastruktury na splavných řekách. Peníze pro ŘVC nicméně mají kromě investic v Česku směřovat i do zvelebení námořních přístavů v Hamburku, které Česká republika vlastní, nebo má v dlouhodobém pronájmu. Dalších 70 milionů korun má jít správcům tuzemských řek, tedy jednotlivým povodím.


O dopravě v Česku čtěte více:

Tramvaje v centru Prahy kolabují, nabírají desítky minut zpoždění

Tunely na D8 v severních Čechách se na čtyři dny zcela uzavřou

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic


Součástí rozpočtu fondu je i převod tří miliard korun z letošního rozpočtu. Jde o mimořádnou dotaci, kterou fond získal od ministerstva dopravy a která má být využita především na stavbu devíti prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat celý proces dopadu staveb na životní prostředí EIA.

Právě nutnost opakovat hodnocení vlivu na životní prostředí u řady projektů považuje státní fond za největší riziko čerpání peněz v příštím roce. Ani prioritní projekty, u nichž se počítá se zjednodušenou procedurou, nejsou bez rizika zpoždění. I v rámci zjednodušených řízení se mohou účastníci odvolat a požadovat jejich přezkum. Rovněž nejde vyloučit přezkum řízení soudem, uvedl v materiálu fond dopravy.

Na dálnici be známky? Přečtěte si o plánovaných výjimkách:

Na 11 dálničních úsecích od ledna bez známky. Ministerstvo schválilo výjimky


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít