Trump škodí vlastnímu byznysu. Nová síť hotelů neponese jeho jméno

Adam Štěpánek 18. října 2016, 16:06  -  stp
18. října 2016, 16:06

Pověst realitního magnáta Donalda Trumpa během prezidentské kampaně trpí a spolu s ní i jeho byznys. Nová síť hotelů miliardářova impéria proto neponese jeho jméno.

Trump si na svém jméně neobyčejně zakládá a prakticky jej používá jako punc kvality. Kromě hotelů, kasin či golfových hřišť bylo umísťováno na celou řadu nejrůznějších produktů, ať už na pánské vůně, vodky nebo deskové hry. Na zákazníky takový tahák obvykle fungoval.

Tomu je však nejspíš konec. Dokládají to i statistiky z poslední doby. Od oznámení prezidentské kampaně se jeho byznysu přestává dařit. Návštěvnost kasin a golfových hřišť klesla během té doby o 24 procent, počet rezervací v hotelech se jmenovkou Trump za první polovinu letošního roku o 59 procent.

To vše ještě před poslední aférou, kdy na veřejnost unikla nahrávka z roku 2005, na které se Trump chvástá, že si jako boháč může ve vztahu k ženám dovolit prakticky cokoliv. „Do té doby byla jeho značka neprůstřelná. Teď si tím nejsem už tak jistý,“ říká Gene Grabowski ze společnosti Kglobal.

Další odborníci jsou ještě tvrdší. „Společnost může dostat ránu a oklepat se z ní, ale osobní reputace je křehká. Když si s ní zahráváte, pro vaši firmu to může být fatální,“ komentuje propad Trumpovy značky Nir Kossovsky ze společnosti Steel City Re, která se specializuje na korporátní reputaci. Podobně hovoří i Chryssa Zizosová z Live Wire Media Relations, která tvrdí, že na realitách spojených s Trumpovým jménem ulpělo stigma.

Trump za Clintonovou už značně zaostává. Přečtěte si více:

Clintonová drtí Trumpa, v průzkumu vede o 12 procent

Rizika si je evidentně vědoma i Trump Organization, která přišla s dosud neslýchaným krokem: nová síť Trumpových hotelů neponese jméno prezidentského kandidáta. Hotely Scion (česky potomek) mají být o něco dostupnější alternativou k luxusním budovám, kde se cena jedné noci blíží až ke 20 tisícům dolarů.

Vedení společnosti nechce přímo přiznat, že má vynechání Trumpova jména nějaký hlubší význam. „Chtěli jsme název, který by odkazoval k rodině Trumpových a k úžasnému obchodnímu úspěchu, kterého dosáhli. Zároveň jsme jej chtěli jasně odlišit od našeho luxusního zboží a lifestylových značek,“ tvrdí výkonný ředitel Trump Hotels Eric Danziger. Odkázal tak především na Trumpovu babičku Elizabeth, která společně se svým synem Fredem v roce 1923 založila společnost Elizabeth Trump & Son, ze které později vzešla Trump Organization.

Dále čtěte:

Hillary byla při poslední debatě zdrogovaná, tvrdí Trump

A co si Donald myslí doopravdy. Co o sobě Trump prozradil ve svých 12 knihách


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít