Školíte ve firmě? Chcete výkonnější tým? Čtěte dál!

Komerční sdělení

Víte, že ca. 80 % věcí, které se na školení naučíte, do druhého dne zapomenete? A že tak ca 80 % vynaložených nákladů jde do koše…?! Není to škoda?

Představte si, že jako firma investujete čas, energii a velké peníze do vzdělávání a rozvoje. Očekáváte výsledky, ale ty nejsou tak skvělé…

Investice do vzdělání Šlo do koše (80 %) a půjde do koše?
10 000 Kč,- 8 000 Kč,-
50 000 Kč,- 40 000 Kč,-
100 000 Kč,- 80 000 Kč,-
500 000 Kč,- 400 000 Kč,-
1 000 000 Kč,- 800 000 Kč,-
10 000 000 Kč,- 8 000 000 Kč,-

Zavádění nových technologií a postupů trvá dlouho nebo je lidé odmítají či nenápadně sabotují. Cizí jazyky se učíme opakovaně bez větších úspěchů. Zaškolování nových zaměstnanců není ideální. Lidé se sami od sebe do školení nehrnou anebo to berou jako ztrátu času event. nutné zlo… atd.

Čím to je a co se s tím dá dělat?

Příčin je více. Mnohdy si ani neklademe otázku „Jak to udělat, abych měl lepší výsledky za kratší dobu s menším úsilím.“

Manažeři neznají pravidla a principy fungování paměti a efektivního a snadnějšího učení, protože nás to ve škole nikdo neučil. Věřím, že by to měla být základní znalost každého středoškoláka a vysokoškoláka.

Když nerozumíte principům fungování paměti, je vaše učení jako střílení poslepu. Někdy se trefíte někdy ne… Nebo si musíte vzít brokovnici a hodně nábojů (hodně času, hodně peněz a hodně úsilí).

Pro efektivní učení je znát principy fungování paměti a paměťové techniky, jako když střílí odstřelovač – jeden náboj = jeden zásah. Netápete, víte Proč, Jak a Co děláte.

Další příčinou je, že firmy mnohdy nesledují, v jaké míře se znalosti ze školení uplatní v praxi

Zaměstnanci často nevidí ve školení smyl nebo nevěří v dobrý výsledek. Tak se stává, že jsou na slovo „školení“ alergičtí nebo to berou jako nutné zlo. Což je pro firmu velká škoda…

Jak to tedy řešit?

1) Poznejte, jak funguje lidská paměť a jak se dá učit snadněji a rychleji. Např. německý psycholog Herman Ebbinghaus ve svém výzkumu zjistil, jak rychle naše paměť zapomíná. Míru zapomínání ukazuje tzv. Ebbinghausova křivka, kdy na ose x je čas od učení a ose y míra zapamatování od doby učení. Např. za 20 min. od začátku – zapomeneme ca 40 % obsahu!

Za 1 h – zapomeneme ca 55 % obsahu!

Nyní si představte, že máte poradu, obchodní jednání s významným zákazníkem nebo zaškolujete nové zaměstnance a vaši kolegové si po 20 min. pamatují sotva polovinu… To samé, když jste na kurzu angličtiny. Hrozná představa!

2) Naučte se paměťové techniky - mnemotechniky a praktikujte

Paměťové techniky jsou postupy, jak si zapamatovat výrazně více věcí za kratší dobu. Posilují krátkodobou i dlouhodobou paměť. Jsou dobře využitelné při učení cizích jazyků, studiu, produktové znalosti pro obchodníky, pamatování jmen, tréninku, zaškolování zaměstnaců atd.

Pozitivním efektem je, že vám paměťové techniky zvyšují kreativitu, kterou využijete při řešení projektů. Dále zlepšují koncentraci, která je velmi důležitá v boji s prokrastinací. Poslední vědecké výzkum také ukazují, že využívání mnemotechnik a praktikování mozkového joggingu slouží jako prevence Alzheimerovy demence.

3) Upravte si procesy vzdělávání ve firmě

Úspěšné firmy vždy hledají cesty, jak být o krok lepší. V době silné konkurece se optimaluzují procesy, investujte se do vývoje a výzkumu.

Firma ale nejsou stroje, firma jsou lidé, kteří tyto nové technologie a postupy musí zvládnout, musí umět používat a využívat. Jsou to lidé, kteří pracují v podnicích, kteří přichází s novými nápady a jsou v denním styku se zákazníkem.

Chystáte se ve firmě využít dotace na vzdělání POVEZ II, výzva 43 Podnikové vzdělávání zaměstnanců či výzva č.60 Vzdělávání - společná cesta k rozvoji

Tak chtějte ze školení získat maximum.

Když víte, že ca 80 % věcí ze školení do druhého dne zapomenete, lze s tím něco dělat a úpravou procesů můžete využitelnost a zapamatování výrazně zvýšit.

Pomozte sobě i svému týmu vytěžit ze školení a rozvoje maximum

- Využijte poznatky o mozku a využijte paměťové techniky Budete mít lepší výsledky a spokojenější lidi.

- Naučte své mistry, vedoucí a interní lektory jak lépe školit zaměstnance.

- Pracujte s kompetenčními modely a rozvojovými plány.

- Využívejte silné stránky pracovníků a lepší synergie.

- Pracujte s vyšším smyslem práce a vizí firmy. – spouští vnitřní motivaci a chuť se učit.

- Budujte hrdost a sounáležitost k firmě - spouští vnitřní motivaci a chuť se učit.

- Budujte firemní kulturu – vede k sounáležitosti s firmou, loajalitu a sílu překonat těžká období, budujte důvěru.

Dnešní doba již není průmyslová, informační ani znalostní. Ukazuje se, že důležitější než řídit znalosti je umět řídit svůj vlastní mozek a svůj potenciál. Ve větší míře se začíná prosazovat pozitivní psychologie, využívání silných stánek jedinců a lepší synergie týmů. Dnešní doba je věkem inteligence a inteligentního využívání znalostí, dovedností a zdrojů.

Pojďme na to!

Rádi pro Váš tým připravíme školení a tréninky na míru.

Ing. Aleš Procházka, poradce, kouč, paměťový trenér
a.i.m. Agentur s.r.o.
tel. 775 702 602 prochazka@aim-agentur.cz
www.aim-agentur.cz

Přenášíme k zákazníkovi poznatky moderních vědeckých výzkumů.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče