Manažerské vzdělávání – jak a proč

Komerční sdělení

Ing. Zdenka Vostrovská, CSc., absolventka Vysoké školy ekonomické, kde stále pedagogicky působí, je zakladatelkou a předsedkyní představenstva 1. VOX a.s. Firma VOX se etablovala na trhu vzdělávacích subjektů již v roce 1993 a svými aktivitami trvale oslovuje více než deset tisíc stálých klientů z oblasti podnikového i neziskového sektoru.

Manažerské vzdělávání je položkou, do níž je třeba neustále investovat. Doba zvyšuje poptávku po opravdu schopných manažerech, kteří výrazně převyšují obvyklý standard. Současně se předpokládá, že se tito lidé mohou uplatnit nejen na tuzemském trhu práce, ale v rámci celé EU. Budu troufale parafrázovat TGM a dovolím si napsat: Tož manažerské vzdělávání už bychom měli. Teď ještě nějaké ty vzdělané manažery.

Suma poskytovaného vzdělání by proto neměla zahrnovat pouze utilitárně pojaté penzum vědomostí a dovedností, ale musí obsahovat také sociální a psychologické prvky, jako jen umění komunikace a schopnost asertivního a kooperačního jednání.

Naše vzdělávací a poradenská společnost zajišťuje komplexní služby v oblasti manažerského vzdělávání a HR poradenství. Pro výuku angažujeme nejlepší dostupné odborníky. Zabezpečujeme rovněž vzdělávací programy (semináře, kurzy) šité takříkajíc „na míru“, jejichž cílem je v maximální míře naplnit požadavky a představy klientů.

Nepodceňujeme soft skills,ale stavíme na nich. Teprve dokonale zvládnutá manažerská komunikace umožňuje chápání a pochopení sebe sama i jiných lidí ve složitém světě sociálních rolí. Znalost zákonitostí mezilidské komunikace ve všech jejích myslitelných ohledech má zcela zásadní význam.

Díky tzv. měkkým dovednostem se manažer nemusí cítit izolován – jsou to právě ony a jejich prostředky, které nás uvádějí do společenského kontextu. Umění správně komunikovat je potom srovnatelné s dokonale zvládnutou technikou simultánního překladu, z čehož plyne, že přirozeným požadavkem pro náplň a organizaci kurzů měkkých dovedností jsou požadavky praxe. O nepřetržitém manažerském vzdělávání v oblasti soft skills proto musíme uvažovat jako o nutném, nikoliv jen možném.

Běda němým a strnulým rybám. Úspěch patří akčním bystře komunikujícím polyglotům. Nepochybuji tedy o tom, že rozhodující význam pro získání prestižní manažerské pozice má vzdělání, kde suma získaných vědomostí koreluje se schopností s nově nabytými informacemi tvůrčím způsobem pracovat.

Podstatou našeho manažerského vzdělávání však není byznys o učení, ale o jeho výsledcích. Na našich absolventech nám záleží. Naším cílem není jakoukoliv rutinu posilovat, ale překonávat. O posunu ve znalostech a dovednostech všech účastníků nemluvíme. Dosahujeme ho.

Přijďte. Zkusíme to.
Zdenka Vostrovská

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče