Jak najít lídra

01. září, 15:56 - red
01. září, 15:56

Pokud chcete ve firmě nalézt potenciální lídry, musíte své zaměstnance dobře znát. Zároveň byste je měli zažít v zátěžových situacích. Těch existuje mnoho, třeba i náročné školení, říká Miloš Drdla ze společnosti BIBS.

Souhlasíte s častým konstatováním nedostatečné motivace zaměstnanců?

Ano i ne. Ekonomika roste, podniky se rozšiřují. Výsledkem tohoto stavu je reálný nedostatek kvalifikované a kvalitní pracovní síly. Nejsem si jistý, že rychlý růst platů a vítání zahraniční pracovní síly je všelékem. Skutečně koncepční řešení vidím v zavádění nových technologií a komplexním rozvoji pracovní síly. Tedy v robotizaci, automatizaci, logistice a hlavně vzdělávání.

Jak těžké je najít potenciální lídry ve firmě?

Těžké to není. Souvisí to s firemní kulturou a celkovou náladou v organizaci. Předpokladem nalezení nového lídra je dobrá znalost vlastních zaměstnanců a příležitost projevit se v zátěžových situacích. Těch si dokážu představit spoustu, jednou z nich může být i náročné školení. V průběhu let, kdy se věnuji vzdělávání vrcholného managementu, jsem zjistil, že člověk, který je ve škole disciplinovaný, aktivní a komunikativní, bývá zpravidla lídrem, má přirozenou autoritu a dosahuje výborných výsledků. Takže i škola může být prostředím pro hledání lídrů.

Jaké jsou současné trendy v manažerském vzdělávání?

Jednoduchá otázka, složitější odpověď. Školy a stovky vzdělávacích organizací dnes nabízejí téměř cokoli, co si dokážete představit, za mnohdy nevídané (zpravidla dotované) ceny. Podniky, které vědí, co chtějí, a znají hodnotu času svých manažerů, se zaměřují na prověřenou kvalitu. Zcela jasné trendy spatřuji dva. Prvním je skutečná provázanost s praxí, druhým je přizpůsobení se velmi konkrétním potřebám zadavatele.

Dosažení těchto kritérií není jednoduché. Musíte disponovat lektory, kteří praxi znají a v praxi se orientují, dále pak disponovat akreditací, umožňující flexibilní práci s daným programem. Naše škola v této souvislosti vytvořila formát, který se jmenuje Leadership Academy MBA. Umožní propojit vysokoškolský program s velmi praktickými požadavky zákazníka a získat certifikát nebo diplom pro absolventy.

Ze speciálu Manažerské vzdělávání dále čtěte:

Mentoři, koučové a Baťové

Vzdělávání manažerů je celoživotní proces

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče