Visa přijímá. Zn. účast na olympiádě podmínkou

Adam Štěpánek 16. srpna 2016, 14:28  -  stp
16. srpna 2016, 14:28

Vydavatel platebních karet Visa a poradenská společnost EY hodlají rozšířit řady zaměstnanců o olympioniky. Obě společnosti věří, že vrcholoví sportovci mají předpoklady prosadit se i v byznysu. Podle expertů se jedná především o dobře promyšlený PR tah.

Nový kariérní program představila Visa na svých oficiálních internetových stránkách. Olympionikům, kteří se v posledních šesti letech zúčastnili některé olympiády či paralympiády, nabízí práci v kanceláři. Podmínkou je absolvování bakalářského programu na vysoké škole.

Visa věří, že vrcholoví sportovci mají potenciál prosadit se i ve světě velkého byznysu. „Jsou oddaní věci, tvrdě pracují a jsou zvyklí předvádět výkony na nejvyšší úrovní,“ vypočítává předpoklady Kate Johnsonová, viceprezidentka společnosti pro sponzorský marketing, která může sama sloužit jako příklad. Na olympiádě v Aténách v roce 2004 jako členka osmičlenné posádky ve veslování získala stříbrnou medaili. „Když se zamyslím nad tím, jaké hodnoty a dovednosti jsem si jako olympionik osvojila, mohu říct, že z nich v zaměstnání těžím každý den,“ dodává Johnsonová.

Visa, která je už třicet let oficiálním sponzorem olympijských her, nabízí zájemcům příležitost pracovat v kalifornské oblasti Bay Area kolem San Franciska. Kandidáty si chce sama vytrénovat a poté je po šesti měsících střídat na různých pozicích v oblastech marketingu, sponzorství či prodeje.

Podobný postup volí také poradenská firma EY (dříve Ernst & Young), která má v plánu po skončení letošních olympijských her v Riu přijmout devět olympioniček. Z počátku mají mít stejné postavení jako nově příchozí zaměstnanci z vysokých škol. Několik let provozoval podobný program i prodejce domácích potřeb Home Depot, v roce 2009 jej však ukončil.

Olympijské hnutí se chce více přiblížit mladým lidem

Olympiáda mladým: počítačové hry jako sport a skate bez THC?

Obě společnosti chtějí tímto krokem pomoci bývalým či právě končícím sportovcům najít smysluplnou náplň i po konci aktivní kariéry. Podle několika studií totiž vrcholoví sportovci po dlouhých letech tréninku a závodění těžko hledají uplatnění. Ženy mají pozici ještě těžší, protože už během kariéry většinou vydělávají méně než muži. EY se tak chce primárně zaměřit právě na ně.

Kromě jiného se patrně jedná i o promyšlený PR tah. „Společně se všemi marketingovými aktivitami je toto skvělý způsob propagace značky a jejích záměrů,“ potvrzuje Bob Dorfman, marketingový specialista ze společnosti Baker Street Advertising. Určitě není náhoda, že obě firmy jsou oficiálními partnery olympiád.


Dále čtěte:

Nesmějte se Riu

Kde jsou diváci? Turistům se olympiáda nesmírně prodražila


Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít