V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas

Adam Štěpánek 18. srpna 2016, 17:13  -  stp
18. srpna 2016, 17:13

Nejúspěšnější olympionik historie Michael Phelps si zadělal na problém. Slavný plavec, který má exkluzivní smlouvu se společností Under Armour, se nechal na obálku časopisu vyfotit v oblečení firmy Nike, které díky tomu vydělá statisíce dolarů.

Dominantou obálky nejnovějšího čísla prestižního sportovního magazínu Sports Illustrated mělo být čtrnáct medailí tří velkých hrdinů olympiády v Riu – plavců Michaela Phelpse a Katie Ledecké a gymnastky Simone Bilesové. Nakonec se ale nejvíce mluví o malém detailu ve spodní části obrázku – logu Nike na Phelpsových teplácích.

Phelps je totiž od roku 2010 tváří konkurenční značky Under Armour, se kterou má exkluzivní smlouvu. Nejúspěšnější olympionik historie si teď pořádně zavařil. Špičkoví sportovci totiž za propagaci značek inkasují miliony dolarů, a týmy kolem nich tak pečlivě hlídají, aby nedocházelo k žádným prohřeškům.

Medaile? Nezájem. Na obálce Sports Illustrated se nejvíc řeší Phelpsovy tepláky (Zdroj: SI)

Tenhle je přitom pořádný. Sports Illustrated má dosah přes 18 milionů čtenářů a Nike podle odhadů dostane za vystavení značky přes 450 tisíc dolarů. „Tahle obálka půjde rovnou na zeď Nike,“ říká Rick Burton, bývalý šéf marketingu Mezinárodního olympijského výboru. „Zato v Under Armour teď za zavřenými dveřmi musí zuřit.“

Celá situace je komplikovaná. Nike je totiž oficiálním partnerem Amerického olympijského výboru a její oblečení musí sportovci nosit všude, tedy i na předávání medailí. Phelps šel na focení obálky přímo z oficiální akce. To však skýtá další problém, protože na videu ze zákulisí je patrné, že má na sobě boty Under Armour. Press centrum, kde k focení došlo, přitom patří do olympijských prostor. Phelps tak v této „detektivce“ prakticky poškodil obě společnosti.

Mluvčí Under Armour Danielle Dalyová a Phelpsův agent se faux pas snažili zahladit tvrzením, že fenomenálnímu plavci prostě nezbylo nic jiného, než mít tepláky Nike na sobě, protože mu to přikazovaly regule. Další tři nejmenované osoby, které se focení zúčastnily, však jakékoliv takové požadavky odmítají.


Dále čtěte:

Olympiáda jako boj sponzorů

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít