Reklamní příspěvky celebrit na sociálních sítích už řeší úřady

Adam Štěpánek 02. září 2016, 06:15  -  stp
02. září 2016, 06:15

Za krátké video na YouTube 187 tisíc dolarů (4,5 milionu korun), za jedinou fotografii na Instagramu 50 tisíc. Světové celebrity našly dobrý způsob, jak si jednoduše přivydělat - propagací značek na sociálních sítích.

Herce, sportovce, zpěváky, ale i další celebrity sledují na sociálních sítích miliony lidí. Světové značky si dobře uvědomují potenciál snadné propagace a platí velké sumy za jednoduché a přitom úderné příspěvky.

O dosud právně neohraničenou oblast se už začaly zajímat organizace na ochranu spotřebitele. Celebritám, které propagují značky bez jasného označení příspěvku jako reklamy, přičítají porušování směrnic obchodních komisí. Pokud bude k proviněním docházet i nadále, nevylučují právní kroky.

Patrná změna nastala například u americké rodiny Kardashianových, slavné díky reality show. Většina jejích členů sociální sítě k propagaci sponzorů využívá. Nově před takové příspěvky však začali vkládat hashtag #ad (zkráceně z anglického slova advertisement, česky reklama), aby tak jasně označili, že si za ně nechávají platit.

Snaží se tak vyhovět předpisům americké Federální obchodní komise (FTC), které říkají, že by mělo být jasné a zřetelné, když si někdo za propagaci značky nechává platit. Výklad tohoto předpisu je však volný, žádné zvláštní požadavky na konkrétní označení neexistují.

„Žádné normy na to nemáme, musí to ale být jednoznačné,“ říká Mary K. Engleová, pomocná ředitelka FTC. Například výraz „děkuji“ podle ní nestačí, zatímco označení značky jako „partnera“ už vypovídající je.

Problém s nedostatečně označenou propagací měl například anglický fotbalista Wayne Rooney, který před čtyřmi roky do svého novoročního předsevzetí na Twitteru šikovně zakomponoval odkaz na Nike. Regulační úřad však určil, že příspěvek nebyl dostatečně označen jako „marketingová komunikace“ a zakázal jej. Zajímavostí však je, že k jeho smazání nikdy nedošlo.


Dále čtěte:

10 celebrit, které mají na sociálních sítích nejvíce followerů

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít