Reklamní příspěvky celebrit na sociálních sítích už řeší úřady

Adam Štěpánek 02. září 2016, 06:15  -  stp
02. září 2016, 06:15

Za krátké video na YouTube 187 tisíc dolarů (4,5 milionu korun), za jedinou fotografii na Instagramu 50 tisíc. Světové celebrity našly dobrý způsob, jak si jednoduše přivydělat - propagací značek na sociálních sítích.

Herce, sportovce, zpěváky, ale i další celebrity sledují na sociálních sítích miliony lidí. Světové značky si dobře uvědomují potenciál snadné propagace a platí velké sumy za jednoduché a přitom úderné příspěvky.

O dosud právně neohraničenou oblast se už začaly zajímat organizace na ochranu spotřebitele. Celebritám, které propagují značky bez jasného označení příspěvku jako reklamy, přičítají porušování směrnic obchodních komisí. Pokud bude k proviněním docházet i nadále, nevylučují právní kroky.

Patrná změna nastala například u americké rodiny Kardashianových, slavné díky reality show. Většina jejích členů sociální sítě k propagaci sponzorů využívá. Nově před takové příspěvky však začali vkládat hashtag #ad (zkráceně z anglického slova advertisement, česky reklama), aby tak jasně označili, že si za ně nechávají platit.

Snaží se tak vyhovět předpisům americké Federální obchodní komise (FTC), které říkají, že by mělo být jasné a zřetelné, když si někdo za propagaci značky nechává platit. Výklad tohoto předpisu je však volný, žádné zvláštní požadavky na konkrétní označení neexistují.

„Žádné normy na to nemáme, musí to ale být jednoznačné,“ říká Mary K. Engleová, pomocná ředitelka FTC. Například výraz „děkuji“ podle ní nestačí, zatímco označení značky jako „partnera“ už vypovídající je.

Problém s nedostatečně označenou propagací měl například anglický fotbalista Wayne Rooney, který před čtyřmi roky do svého novoročního předsevzetí na Twitteru šikovně zakomponoval odkaz na Nike. Regulační úřad však určil, že příspěvek nebyl dostatečně označen jako „marketingová komunikace“ a zakázal jej. Zajímavostí však je, že k jeho smazání nikdy nedošlo.


Dále čtěte:

10 celebrit, které mají na sociálních sítích nejvíce followerů

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít