Article, show

Reklamní příspěvky celebrit na sociálních sítích už řeší úřady

Adam Štěpánek 02. září 2016, 06:15  -  stp
02. září 2016, 06:15

Za krátké video na YouTube 187 tisíc dolarů (4,5 milionu korun), za jedinou fotografii na Instagramu 50 tisíc. Světové celebrity našly dobrý způsob, jak si jednoduše přivydělat - propagací značek na sociálních sítích.

Herce, sportovce, zpěváky, ale i další celebrity sledují na sociálních sítích miliony lidí. Světové značky si dobře uvědomují potenciál snadné propagace a platí velké sumy za jednoduché a přitom úderné příspěvky.

O dosud právně neohraničenou oblast se už začaly zajímat organizace na ochranu spotřebitele. Celebritám, které propagují značky bez jasného označení příspěvku jako reklamy, přičítají porušování směrnic obchodních komisí. Pokud bude k proviněním docházet i nadále, nevylučují právní kroky.

Patrná změna nastala například u americké rodiny Kardashianových, slavné díky reality show. Většina jejích členů sociální sítě k propagaci sponzorů využívá. Nově před takové příspěvky však začali vkládat hashtag #ad (zkráceně z anglického slova advertisement, česky reklama), aby tak jasně označili, že si za ně nechávají platit.

Snaží se tak vyhovět předpisům americké Federální obchodní komise (FTC), které říkají, že by mělo být jasné a zřetelné, když si někdo za propagaci značky nechává platit. Výklad tohoto předpisu je však volný, žádné zvláštní požadavky na konkrétní označení neexistují.

„Žádné normy na to nemáme, musí to ale být jednoznačné,“ říká Mary K. Engleová, pomocná ředitelka FTC. Například výraz „děkuji“ podle ní nestačí, zatímco označení značky jako „partnera“ už vypovídající je.

Problém s nedostatečně označenou propagací měl například anglický fotbalista Wayne Rooney, který před čtyřmi roky do svého novoročního předsevzetí na Twitteru šikovně zakomponoval odkaz na Nike. Regulační úřad však určil, že příspěvek nebyl dostatečně označen jako „marketingová komunikace“ a zakázal jej. Zajímavostí však je, že k jeho smazání nikdy nedošlo.


Dále čtěte:

10 celebrit, které mají na sociálních sítích nejvíce followerů

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít