Olympiáda jako boj sponzorů

Adam Štěpánek 29. července 2016, 06:28  -  stp
29. července 2016, 06:28

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) před letošní olympiádou zmírnil pravidla pro propagaci značek, které nejsou sponzory her. Před blížícím se startem sportovního svátku ale napětí roste. Olympijský výbor USA (USOC) rozeslal některým společnostem „výhružný“ dopis.

MOV před letošní olympiádou pod nátlakem zmírnil pravidlo 40, které zakazovalo prezentovat partnerství mezi sportovcem a značkou „mimo olympijskou rodinu“ v období měsíce před začátkem her a během jejich konání. Podle nového znění mohou firmy během olympiády zveřejňovat reklamy se sportovci za předpokladu, že tak činí nepřetržitě od března. Této možnosti už využily například společnosti Gatorade nebo Virgin Media, které mají smlouvu s jamajským sprinterem Usainem Boltem.

Ani tento kompromis se však některým nelíbí. Podle Sally Bergesenové, výkonné ředitelky firmy Oiselle, která se zaměřuje na ženské sportovní oblečení, si menší firmy luxus půlročního vysílání reklamy nemohou dovolit. „Pro společnosti jako je například Under Armour, která má smlouvu s plavcem Michaelem Phelpsem, to není problém, ale některé firmy ani nevědí, zda se jejich sportovci na hry kvalifikují,“ stěžuje si Bergesenová.

Právě její firma byla jedním z adresátů dopisu od USOC. Šéfka marketingu amerického olympijského výboru Lisa Bairdová v něm varuje firmy, které nemají s olympiádou sponzorskou smlouvu, před přidáváním příspěvků na sociální sítě, v nichž by podporovaly své sportovce nebo jim děkovaly za medaile. Za tímto účelem si výbor nechal jako ochranné známky zaregistrovat hashtagy #Rio2016 nebo #TeamUSA.

„Celé je to směšné,“ zlobí se Bergesenová, jejíž firmu už USOC kontaktoval poté, co zveřejnila fotografii své atletky Kate Graceové po kvalifikaci v běhu na 800 metrů. Firma Oiselle zareagovala začerněním částí fotky, které zobrazovaly příslušnost k olympijskému hnutí, ale na svém blogu ji nechala.

Problematická fotografie. Oiselle kvůli stížnosti USOC musela zakrýt olympijské znaky (Zdroj: Oiselle)

Bairdová ale věří, že výbor jedná správně. „Musíme našim partnerům zajistit exkluzivitu na naše duševní vlastnictví, které je chráněné americkým právem,“ říká. „Sportovci určitě mohou říci ‚Díky za vaši podporu‘, ale například společnost, která prodává sportovní nápoje, nemůže na sociální síti nebo své internetové stránce uveřejnit něco z her. To není nic jiného než využití olympiády k propagaci svého výrobku.“


O olympiádě dále čtěte:

Sport a politiku nelze oddělit. MOV si nad ruským dopingem umyl ruce

Špatné zprávy z Ria: důvěra v olympiádu klesá


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít