Olympiáda jako boj sponzorů

Adam Štěpánek 29. července 2016, 06:28  -  stp
29. července 2016, 06:28

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) před letošní olympiádou zmírnil pravidla pro propagaci značek, které nejsou sponzory her. Před blížícím se startem sportovního svátku ale napětí roste. Olympijský výbor USA (USOC) rozeslal některým společnostem „výhružný“ dopis.

MOV před letošní olympiádou pod nátlakem zmírnil pravidlo 40, které zakazovalo prezentovat partnerství mezi sportovcem a značkou „mimo olympijskou rodinu“ v období měsíce před začátkem her a během jejich konání. Podle nového znění mohou firmy během olympiády zveřejňovat reklamy se sportovci za předpokladu, že tak činí nepřetržitě od března. Této možnosti už využily například společnosti Gatorade nebo Virgin Media, které mají smlouvu s jamajským sprinterem Usainem Boltem.

Ani tento kompromis se však některým nelíbí. Podle Sally Bergesenové, výkonné ředitelky firmy Oiselle, která se zaměřuje na ženské sportovní oblečení, si menší firmy luxus půlročního vysílání reklamy nemohou dovolit. „Pro společnosti jako je například Under Armour, která má smlouvu s plavcem Michaelem Phelpsem, to není problém, ale některé firmy ani nevědí, zda se jejich sportovci na hry kvalifikují,“ stěžuje si Bergesenová.

Právě její firma byla jedním z adresátů dopisu od USOC. Šéfka marketingu amerického olympijského výboru Lisa Bairdová v něm varuje firmy, které nemají s olympiádou sponzorskou smlouvu, před přidáváním příspěvků na sociální sítě, v nichž by podporovaly své sportovce nebo jim děkovaly za medaile. Za tímto účelem si výbor nechal jako ochranné známky zaregistrovat hashtagy #Rio2016 nebo #TeamUSA.

„Celé je to směšné,“ zlobí se Bergesenová, jejíž firmu už USOC kontaktoval poté, co zveřejnila fotografii své atletky Kate Graceové po kvalifikaci v běhu na 800 metrů. Firma Oiselle zareagovala začerněním částí fotky, které zobrazovaly příslušnost k olympijskému hnutí, ale na svém blogu ji nechala.

Problematická fotografie. Oiselle kvůli stížnosti USOC musela zakrýt olympijské znaky (Zdroj: Oiselle)

Bairdová ale věří, že výbor jedná správně. „Musíme našim partnerům zajistit exkluzivitu na naše duševní vlastnictví, které je chráněné americkým právem,“ říká. „Sportovci určitě mohou říci ‚Díky za vaši podporu‘, ale například společnost, která prodává sportovní nápoje, nemůže na sociální síti nebo své internetové stránce uveřejnit něco z her. To není nic jiného než využití olympiády k propagaci svého výrobku.“


O olympiádě dále čtěte:

Sport a politiku nelze oddělit. MOV si nad ruským dopingem umyl ruce

Špatné zprávy z Ria: důvěra v olympiádu klesá


Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít