Olympiáda jako boj sponzorů

Adam Štěpánek 29. července 2016, 06:28  -  stp
29. července 2016, 06:28

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) před letošní olympiádou zmírnil pravidla pro propagaci značek, které nejsou sponzory her. Před blížícím se startem sportovního svátku ale napětí roste. Olympijský výbor USA (USOC) rozeslal některým společnostem „výhružný“ dopis.

MOV před letošní olympiádou pod nátlakem zmírnil pravidlo 40, které zakazovalo prezentovat partnerství mezi sportovcem a značkou „mimo olympijskou rodinu“ v období měsíce před začátkem her a během jejich konání. Podle nového znění mohou firmy během olympiády zveřejňovat reklamy se sportovci za předpokladu, že tak činí nepřetržitě od března. Této možnosti už využily například společnosti Gatorade nebo Virgin Media, které mají smlouvu s jamajským sprinterem Usainem Boltem.

Ani tento kompromis se však některým nelíbí. Podle Sally Bergesenové, výkonné ředitelky firmy Oiselle, která se zaměřuje na ženské sportovní oblečení, si menší firmy luxus půlročního vysílání reklamy nemohou dovolit. „Pro společnosti jako je například Under Armour, která má smlouvu s plavcem Michaelem Phelpsem, to není problém, ale některé firmy ani nevědí, zda se jejich sportovci na hry kvalifikují,“ stěžuje si Bergesenová.

Právě její firma byla jedním z adresátů dopisu od USOC. Šéfka marketingu amerického olympijského výboru Lisa Bairdová v něm varuje firmy, které nemají s olympiádou sponzorskou smlouvu, před přidáváním příspěvků na sociální sítě, v nichž by podporovaly své sportovce nebo jim děkovaly za medaile. Za tímto účelem si výbor nechal jako ochranné známky zaregistrovat hashtagy #Rio2016 nebo #TeamUSA.

„Celé je to směšné,“ zlobí se Bergesenová, jejíž firmu už USOC kontaktoval poté, co zveřejnila fotografii své atletky Kate Graceové po kvalifikaci v běhu na 800 metrů. Firma Oiselle zareagovala začerněním částí fotky, které zobrazovaly příslušnost k olympijskému hnutí, ale na svém blogu ji nechala.

Problematická fotografie. Oiselle kvůli stížnosti USOC musela zakrýt olympijské znaky (Zdroj: Oiselle)

Bairdová ale věří, že výbor jedná správně. „Musíme našim partnerům zajistit exkluzivitu na naše duševní vlastnictví, které je chráněné americkým právem,“ říká. „Sportovci určitě mohou říci ‚Díky za vaši podporu‘, ale například společnost, která prodává sportovní nápoje, nemůže na sociální síti nebo své internetové stránce uveřejnit něco z her. To není nic jiného než využití olympiády k propagaci svého výrobku.“


O olympiádě dále čtěte:

Sport a politiku nelze oddělit. MOV si nad ruským dopingem umyl ruce

Špatné zprávy z Ria: důvěra v olympiádu klesá


Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít