Obchodní cestující nejdou s dobou. Brání jim v tom šéfové

Pavel Michl 19. dubna, 18:00  -  mic
19. dubna, 18:00

Nejnovější trendy zlepšují a usnadňují cestování milionům lidí po celém světě. Existuje ovšem skupina, které se nástup mobilních plateb nebo sociálních sítí tolik netýká. Jedná se o obchodní cestující, kteří se řídí jinými pravidly než běžní turisté.

Zaměstnanci na služebních cestách musí poslouchat své manažery, kteří jim z pohodlí své kanceláře cestu plánují. A rozdíl mezi tím, co by zaměstnanci chtěli, a co jejich šéfové dělají, se zvětšuje.

Cestující by rádi více využívali moderních trendů, ovšem manažeři se toho z řady důvodů zdráhají. Následný seznam ukazuje a vysvětluje čtyři takové případy.

1. Averze k mobilním platbám

Platby přes mobilní telefon by se mohly zdát výhodné pro obchodní cestující, ale manažeři k nim mají výhrady z několika důvodů. Jednak proto, že byznys není příliš zasažen nástupem mobilních aplikací, které jsou vytvářeny pro každodenní život a necílí tolik na potřeby byznysu. A zatímco běžní turisté hledají pohodlí, firmy, obzvláště ty malé, se snaží na obchodních cestách ušetřit. Navíc, v ekonomicky významném regionu německy mluvících zemí (Německo, Rakousko, Švýcarsko) mobilní platby stále nejsou příliš rozšířené.

2. Sdílená ekonomika není bezpečná

Ani nástup sdílené ekonomiky (Uberu nebo AirbNb) nezachvátil obchodní cestující tolik co turisty. Hlavním důvodem je bezpečnost, kterou firmy vyžadují pro své zaměstnance a také pro informace, které převážejí.

3. Cestovní aplikace otravují

Obchodní cestující nevyužívají aplikace aerolinek nebo hotelů. Důvodem je nepořádek v jejich telefonech, který způsobují desítky takových aplikací při velkém množství navštěvovaných destinací. Přitom existuje v této oblasti prostor pro zefektivnění. Ten by mohla představovat jediná aplikace, která by nabízela služby od co nejvíce zprostředkovatelů.

4. Nedostatečná komunikace

Velký prostor pro zlepšení leží v komunikaci mezi firmou a zaměstnanci na cestách. K tomu mohou výrazně přispět sociální média, která společnosti využívají stále méně než lidé ve volném čase. Lepší a otevřená komunikace může pomoci omezit stížnosti zaměstnanců, kteří mnohdy nerozumí firemním rozhodnutím.

Seznam představil web entrepreneur.com. Vychází z průzkumu AirPlus International, který zpovídal tisíc obchodních cestujících a 800 jejich manažerů ve 24 zemích. AirPlus je předním světovým dodavatelem platebních nástrojů v oblasti cestovních služeb.


Čtěte dále:

Drahé hotely ale levné jídlo. Praha patří mezi ekonomicky výhodné dovolené

Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

„Uber pro děti“ končí. Na další provoz nesehnal peníze

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče