Nová role legendy: Bryantovy miliony pomohou mladým firmám

Adam Štěpánek 22. srpna 2016, 16:55  -  stp
22. srpna 2016, 16:55

Není to ani půl roku, co basketbalista Kobe Bryant ukončil aktivní kariéru a už se pustil do velkého byznysového projektu. Založil fond rizikového kapitálu, který má připraveno 100 milionů dolarů pro technologické a mediální firmy.

Slavný basketbalista vyhrál během dvaceti let v NBA pět mistrovských titulů s Los Angeles Lakers a dvakrát získal i olympijské zlato s americkým výběrem. Vysoko míří i po konci kariéry. S partnerem Jeffem Stibelem zakládá fond rizikového kapitálu, který pomůže především začínajícím technologickým a mediálním společnostem.

I přes vysokou investici Bryant věří, že nejde do velkého rizika. Spolupráci s úspěšným podnikatelem Stibelem už má vyzkoušenou. Od roku 2013, kdy se léčil z dlouhodobého zranění, s ním investoval už do patnácti různých firem. Pomáhali rozjíždět například sportovní portál The Players Tribune, kde jsou autory sami sportovci a za kterým stojí bývalý slavný baseballista Derek Jeter. Kromě toho poskytli kapitál i vývojáři mobilních her Scopely nebo telemarketingové firmě RingDNA.

Ačkoliv se to nabízí, oba byznysmeni odmítají, že by chtěli využít Bryantovy popularity. „Nechceme investovat do firem z toho důvodu, aby Kobe dělal někomu reklamu. To není zajímavé. Naším cílem je opravdová přidaná hodnota,“ tvrdí Stibel, který se dříve jako vědec věnoval výzkumu mozku a následně založil několik technologických společností.

Basketbalisté mají z čeho investovat. Patří totiž k nejlépe placeným sportovcům

Pětici olympioniků „placených zlatem“ vede Durant

Během tří let vzájemné spolupráce zjistili oba muži, kteří se dlouho pohybovali v úplně jiných světech, že se svými schopnostmi dobře doplňují. Stibel má zkušenosti se zakládáním a vývojem společností, Bryant zase do partnerství přináší smysl pro detail a až maniakální pracovní morálku, kterou byl známý už jako aktivní sportovec. Svou značku už navíc budoval v rámci společnosti Nike.

Začínající technologické firmy jsou oblíbeným terčem dalších bývalých či aktivních basketbalistů. Nejznámější je příklad čerstvého vítěze olympijských her Carmela Anthonyho, který provozuje vlastní fond Melo7 Tech Partners. Do startupů investovali například i Magic Johnson, Shaquille O’Neal nebo LeBron James.


Dále čtěte:

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi

Tabu prolomeno: reklamy míří na dresy NBA. Jak zareagují další americké ligy?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy,…
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom pořádný zmatek!
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít