Nissan GT-R Nismo: Extrémnější verze extrémního sporťáku

07. června 2016, 08:20  -  Jiří Červenka
07. června 2016, 08:20

V návaznosti na modernizaci standardního GT-R přichází japonská automobilka s omlazenou verzí vrcholné varianty Nismo.

Při příležitosti jeho oficiální české premiéry jsme si před několika týdny představili modernizovaný Nissan GT-R. Nyní japonský výrobce odhaluje také omlazenou podobu ostré varianty Nismo.

Výčet viditelných změn kopíruje úpravy standardního modelu: nová přední maska přivádí k chladiči více vzduchu, vyztužená kapota lépe odolává aerodynamickým deformacím ve vysokých rychlostech a do kabiny se nastěhovala elegantnější palubní deska s modernějšími ovladači a multimediálním systémem.

Jednou z odlišností modelu Nismo je přední nárazník z uhlíkového kompozitu

Nismo má ale přední nárazník z uhlíkových vláken a Nissan tvrdí, že vůz generuje ve vysokých rychlostech větší přítlak než jakýkoliv dosavadní model Nissanu homologovaný pro silniční provoz. Zpevnění karoserie umožnilo ladičům použít ještě tužší pružiny, adaptivní tlumiče Bilstein DampTronic i stabilizátory. Čas ve slalomu a maximální příčné zrychlení („boční přetížení“) se díky tomu údajně zlepšily o dvě procenta. Další specialitou modelu Nismo jsou karbonová skořepinová sedadla Recaro, potažená kombinací kůže a Alcantary. Polymer vyztužený uhlíkovými vlákny se hojně objevuje také na středové konzole.

Hmotnost vozu (1720 kg) ani parametry motoru se při modernizaci nezměnily. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 l nadále dosahuje výkonu 441 kW, což při přepočtu na starší jednotky dává krásně zaokrouhlených 600 koní. Maximum točivého momentu činí 652 Nm a ke k dispozici od 3600 do 5600 otáček. Motory sestavují ručně speciálně vyškolení technici v čisté místnosti, ale to platí i pro jednotky standardního Nissanu GT-R.

Změny interiéru se nesou ve stejném duchu jako u standardního GT-R

Nissan zatím nezveřejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pro západoevropské trhy, natož pro ten český. Podle našeho odhadu ale překročí čtyři miliony korun.


Čtěte dále:

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít