Nike se nedostala do semifinále. US Open ovládli Japonci

12. září, 15:40  -  krz
12. září, 15:40

Kde zůstaly americké značky? Závěr US Open byl marketingovou injekcí pro japonské sportovní firmy.

Roger Federer a Rafael Nadal nejsou neporazitelní. První z nich po neúspěšném semifinále Wimbledonu zrušil zbytek sezóny. Druhý v US Open dohrál překvapivě brzy a nedostal se ani do čtvrtfinále.

Spolu s postupným ústupem tenisových legend se nabízí i možná rošáda v oblasti sportovního sponzoringu. A Nike ani Adidas v ní nehrají hlavní roli.

Semifinalisté US Open a jejich sponzoři (singl mužů)
Stan Wawrinka Yonex
Novak Djokovič Uniqlo
Gael Montfils Asics
Kei Nišikori Uniqlo

Yonex, Uniqlo a Asics, značky, které byly během letošního semifinále mužského singlu US Open nejvíce vidět, mají jedno společné: jsou z Japonska. Země sice v posledních letech čelí stagnaci, trápí ji nízká porodnost a stárnutí populace, v odvětví sportovního oblečení a výbavy však japonské firmy zažívají boom.

Přečtěte si o sponzoringu ve fotbale:

Rozchod po 18 letech? Nike chce Adidasu přebrat Real Madrid

Yonex minulý rok poprvé v historii utržil víc než polovinu svého zisku v zahraničí. Jeho prodeje od roku 2012 stoupají každoročně. Ty mimo Japonsko se za tu dobu téměř zdvojnásobily na 230 milionů dolarů. Wawrinku, který grandslamový turnaj letos vyhrál, Yonex podporuje už tři roky.

Úspěchy slaví i Uniqlo, které od roku 2012 sponzoruje Djokoviče. Značka je ve světě tenisu relativně nově a etablovat se snaží marketingem. Původně přes tenis chtěla zasáhnout širší cílovou skupinu. Spíše než k Nike či Adidas má Uniqlo blíže k módním řetězcům typu Gap či Next. Přesto se však Uniqlo spolu s ním i další japonskíé značky během letošních tenisových utkání objevovaly častěji než Nike nebo New Balance a Adidas dohromady.


Ze sportu a byznysu čtěte více:

Olympijské Rio mezi sponzory ovládl Samsung

Nike se golf nevyplácí. Přestane vyrábět příslušenství

Zisk Adidasu překonal 11 miliard. Pomohlo fotbalové Euro


Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče