Německý regulátor zakázal Tesle značku Autopilot

18. října 2016, 19:45  -  Daniel Džmuráň
18. října 2016, 19:45

Německý dopravní úřad Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) prostřednictvím dopisu zakázal americké automobilce Tesla používat pro svůj asistenční software označení Autopilot. Podle regulátora jde o zavádějící termín, jenž dává řidičům chybná očekávání o schopnostech automobilu a falešný pocit bezpečí.

Název Autopilot může podle KBA u zákazníků vzbudit dojem, že software se samostatně postará o bezpečnou jízdu i případě, že se řidič přestane řízení věnovat. Takový dojem je však zcela mylný. Ve skutečnosti má Autopilot od Tesly za cíl udržet vůz v jízdním pruhu, přizpůsobit rychlost okolnímu provozu nebo změnit jízdní pruh v reakci na okolní provoz (či například zajet do odstavného pruhu při pochybnostech o řidičově způsobilosti), uvádí BBC.

„Naše zákazníky jsme vždy jasně upozorňovali, že Autopilot je jen asistenční systém, který vyžaduje řidičovu plnou a nepřetržitou pozornost,“ brání se automobilka. O tom, že je software určen jen pro jízdu na dálnici a ani tehdy v žádném případě řidiče nenahradí, je podle Tesly každý klient dostatečně informován. Regulátorům v Německu však ani to nestačí. Odeslání dopisu s rozhodnutím již potvrdila mluvčí KBA. „Požadujeme, aby zavádějící označení Autopilot nebylo nadále v rámci propagace systému používáno,“ stojí podle deníku Bild v dopise pro Teslu.

Vývoj akcií Tesla Motors za poslední rok

Automobilka vizionáře Elona Muska se proti rozhodnutí německého úřadu ohradila. V prohlášení uvedla, že Autopilot pracuje ve spojení s řidičem tak, aby jízdu učinil bezpečnější a méně stresující. „Termín Autopilot je již desítky let využíván v letectví a definován je jako podpůrný systém, jenž operuje pod přímým dozorem pilota,“ uvádí automobilka. „Pokud se používá správně, funguje Autopilot stejně efektivně jako v letadle,“ stojí dále v prohlášení. „Snižuje řidičovu pracovní zátěž a poskytuje jednu bezpečnostní vrstvu navíc oproti ryze manuálně řízeným vozům.“

Samotného ředitele a zakladatele Tesly Elona Muska rozhodnutí regulátora rozlítilo. Své vyjádření, původně plánované na pondělí, odložil na středu s tím, že potřebuje čas na vychladnutí.

Asistenční software Tesly je pod zesíleným drobnohledem od května, kdy ve Spojených státech zemřel řidič po tom, co jeho vůz se zapnutým asistentem havaroval. Vzhledem ke stále probíhajícímu vyšetřování nelze říci, zda měl Autopilot na nehodě nějaký podíl, nicméně i tak se na software soustřeďuje zvýšená pozornost.

Dále čtěte:

Reparát: Henrik Fisker se znovu snaží porazit Teslu

Porazíme Teslu, tvrdí trojice bratrů z Rakouska

Giganti ze Silicon Valley uzavřeli partnerství pro vývoj umělé inteligence

Lidstvo žije v Matrixu. Osvobodí jej miliardáři ze Silicon Valley


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít