Nejvěrohodnější značkou světa je Disney, Apple pátý

Pavel Michl 14. dubna, 13:15  -  mic
14. dubna, 13:15

Pořadí nejdražších značek světa sice dlouhou dobu ovládá Apple a další technologické firmy, pokud ale jde o věrohodnost, lídr pochází ze zcela jiného oboru. Je jím Disney ze světa médií a zábavy. Dále za ním se v žebříčku americké marketingové společnosti Cohn & Wolfe umístily BMW a Microsoft.

Cohn & Wolfe čerpala z výzkumů a dotazníků od 12 tisíc zákazníků ze 14 zemí světa. Pod drobnohledem bylo 1 600 globálních značek. Věrohodnost v hodnocení vycházela ze tří atributů – spolehlivosti, respektu a upřímnosti.

Celkově výzkum ukázal, že lidé velkým firmám příliš nedůvěřují. Konkrétně pouze 20 procent z nich je označilo za „upřímné a čestné“. Nejméně v Evropě, ve Švédsku jim věří pět procent a jen o něco málo více v Německu, Británii nebo Francii. V USA je důvěra vyšší, 23 procent, a v Číně dokonce 36 procent.

Značka Rating věrohodnosti
1. Disney 96,62
2. BMW 94,41
3. Microsoft 94,12
4. Amazon 94,04
5. Apple 93,71
6. Intel 90,01
7. Audi 89,52
8. Samsung 89,52
9. Adidas 89,13
10. Lego 88,19
11. Visa 87,25
12. Rolls Royce 86,49
13. Ford 86,46
14. Sony 86,2
15. Google 85,81
16. Mercedez-Benz 85,43
17. Rolex 84,79
18. MasterCard 84,78
19. Coca-Cola 84,4
20. Paypal 83,62

Zdroj: businessinsider.com

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče