LVMH se zbavuje ztrátové značky Donna Karan

25. července, 13:52 - čtk
25. července, 13:52

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na prodeji společnosti Donna Karan International americké skupině G-III Apparel Group. Transakce ohodnocuje ztrátovou firmu na 650 milionů dolarů (16 miliard korun). Donna Karan International je mateřskou společností značek Donna Karan a DKNY.

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na prodeji společnosti Donna Karan International americké skupině G-III Apparel Group. Transakce ohodnocuje ztrátovou firmu na 650 milionů dolarů (16 miliard korun). Donna Karan International je mateřskou společností značek Donna Karan a DKNY.

Značka, kterou v roce 1984 založila americká módní návrhářka Donna Karanová, v minulosti určovala, jak má vypadat šatník úspěšných Američanek. K jejím příznivkyním patřily někdejší i současná první dáma USA Hillary Clintonová a Michelle Obamová.

Značka Donna Karan ale podle módních redaktorů časem ztratila kontakt se zákaznicemi, když do kolekcí zapracovala pestré oděvy inspirované Afrikou. Sesterská značka DKNY, kterou Karanová vytvořila jako levnější módní řadu pro mladé, zápolí s konkurencí jako Michael Kors a Tory Burch.

„Prodej DKNY je způsob, jak se zbavit problému v době tvrdé konkurence na trhu,“ řekl podle agentury Reuters analytik Luca Solca ze společnosti Exane BNP Paribas.

G-III vlastní značky jako je Vilebrequin, Andrew Marc, Marc New York, Bass, G.H. Bass a Weejuns. Transakce by měla být dokončena na konci letošního nebo počátkem roku příštího.

LVMH vlastní 70 značek a dosahuje ročního čistého zisku asi čtyři miliardy eur. Prodej části jejích aktivit je pro ni neobvyklý, hlubokou změnu portfolia ale podle analytičky společnosti JPMorgan Melanie Flouquetové nepředznamenává.

Čtěte také:

Manžetové knoflíky Jamese Bonda

Volný pád Marks&Spencer. Tržby spadly nejvíce za 10 let


Mohlo by vás zajímat

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče