Klasika Kawasaki W800 i další legendy končí kvůli emisím

06. června 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
06. června 2016, 08:00

Od příštího roku budou muset všechny motocykly prodávané na evropském trhu vyhovovat přísnější legislativě. To bude na jednu stranu znamenat příliv nových či modernizovaných modelů, na druhou stranu ale z nabídky zmizí některé dlouholeté stálice.

Kawasaki W800 patří k té menšině motocyklů, jejichž design promlouvá i k lidem, kterým jinak jednostopé stroje (či motorová vozidla obecně) mnoho neříkají. Kapkovitá nádrž s opěrkami pro kolena, chromované blatníky, gumové prachovky na vidlicích a stojatý žebrovaný motor navozují nostalgickou náladu starých filmů se Stevem McQueenem. Přesto je W800 relativně moderní stroj.

Na trh byl uveden teprve v roce 2011 jako následovník modelu W650, prodávaného od roku 1998. Přesně tak, japonská značka se pustila do retro vod o půldruhé dekády dříve, než se z toho stal masový fenomén a téměř klišé.

Teď je ale řadě W konec. Kawasaki W800 Final Edition je poslední možností pořídit si tento model jako nový. S příchodem roku 2017 se nad ním zavře propadliště dějin.

Kawasaki W800 v provedení Final Edition má dvoutónové lakování tvořené kombinací odstínů Candy Brown a Candy Sunset Orange

Od 1. ledna 2017 totiž budou muset všechny motocykly prodávané na evropském trhu splňovat požadavky evropského nařízení 168/2013 včetně emisní normy Euro 4, která je pro koncepčně starší motocykly nesplnitelná. Zapotřebí je totiž mnohem objemnější výfukový systém s katalyzátorem, účinnější chlazení a další konstrukční změny, které dalece přesahují rámec běžných modernizací. (Na nově homologované modely se nové předpisy vztahují už od letošního roku.)

Navíc nejde jen o emise výfukových plynů. Mění se i metodika měření hlučnosti, všechny motocykly s objemem nad 125 cm3 musí mít povinně protiblokovací systém ABS a vyžadováno bude rovněž denní svícení.

Z trhu tak zmizí mnohé modely včetně oblíbených evergreenů. V současné podobě určitě nebude pokračovat stylové Moto Guzzi Griso, supersportovní Yamaha YZF-R6 nebo rychlý sport-tourer Suzuki Hayabusa. Ale všechno zlé je k něčemu dobré. Místa ve výrobním programu jednotlivých značek určitě nezůstanou prázdná a na podzim bychom se měli dočkat přílivu nových či zásadně modernizovaných modelů, jaký nemá v novodobé historii motocyklového průmyslu obdoby.


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Harley Low Rider S má pořádné svaly a nebojí se je použít

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít