Hra s pokémony znamená pro Nintendo růst akcií i problémy

Adam Štěpánek 11. července 2016, 11:16  -  stp
11. července 2016, 11:16

Akcie japonského výrobce herních konzolí a her Nintendo pokračují v silném růstu. Může za to naděje, že vysoký zájem o novou videohru Pokémon GO pro chytré telefony zvýší zisk firmy. Nový titul už však vyvolal i problémy. Ozbrojení lupiči totiž díky jeho systému okradli několik mladých hráčů.

Během úterka stouply akcie firmy Nintendo na tokijské burze o třináct procent, za poslední týden už celkově o téměř 65 procent.

Vývoj akcií Nintenda za poslední tři měsíce

Růst akcií vyvolala páteční zpráva, že Pokémon GO se dostal v obchodech Androidu i Applu na pozici nejstahovanější hry nejrychleji v historii. Naděje, že dlouho očekávaný přesun Nintenda do her pro mobilní telefony podpoří zisk, nejen zvýšila tržní kapitalizaci firmy za dva dny o více než třetinu, ale také vyvolala velký zájem o obchodování s akciemi: objem obchodů byl nejvyšší od loňského října.

Přepadení a mrtvola

Hra, při které se hráč na obrazovce telefonu pohybuje v oblasti, ve které se v daném okamžiku skutečně nachází, a hledá virtuální Pokémony, vyvolala mezi fanoušky velký zájem. Na první pohled lákavý systém ale přinesl první problémy.

V americkém městě O’Fallon ve státě Missouri si čtyři ozbrojení lupiči pomocí hry vytipovali oběti, které nalákali na předem určené místo pomocí funkce, která do hry umísťuje virtuální majáky. Tímto způsobem dovedli svůj cíl například na parkoviště, kde jej okradli. Takto měli přepadnout jedenáct hráčů mezi 16 až 18 lety.

Nemilého překvapení se zase dočkala devatenáctiletá hráčka z Wyomingu. Virtuální lov na jednoho vodního pokémona ji zavedl na místo k řece, kde našla mrtvolu.

Úspěch ještě znásobí Japonsko

Producenty Pokémon GO jsou herní vývojář Niantic a firma Pokémon Company. Minulý týden byla hra spuštěna v USA, Austrálii a na Novém Zélandu. Její počáteční úspěch, který zaznamenala u dětí i dospělých, by podle analytiků měl během letních prázdnin ještě výrazně narůstat.

Tvůrci se nyní těší na první čísla z japonského trhu, který je na poli mobilních her stále největší, když s ročními prodeji kolem 9 miliard dolarů překonává i Čínu. Podle spekulací by hra měla v Japonsku vyjít 16. července.

Nintendo se snaží hledat nové cesty, jak se dostat ze slabšího období. Dříve se striktně zaměřovalo na své herní konzole. Po neúspěchu Wii U, které svými třinácti miliony prodaných kusů výrazně zaostává za konkurenty Sony (PlayStation 4) a Microsoft (XBox One), firma oznámila, že se více zaměří právě na mobilní hry. Hodlá se také vrátit k praxi produkování filmů, o což se spíše neúspěšně pokoušela už na začátku devadesátých let.

Přečtěte si více o záměru Nintenda produkovat filmy

Nintendo mění strategii, kromě her chce dělat i filmy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít