Hra s pokémony znamená pro Nintendo růst akcií i problémy

Adam Štěpánek 11. července, 11:16  -  stp
11. července, 11:16

Akcie japonského výrobce herních konzolí a her Nintendo pokračují v silném růstu. Může za to naděje, že vysoký zájem o novou videohru Pokémon GO pro chytré telefony zvýší zisk firmy. Nový titul už však vyvolal i problémy. Ozbrojení lupiči totiž díky jeho systému okradli několik mladých hráčů.

Během úterka stouply akcie firmy Nintendo na tokijské burze o třináct procent, za poslední týden už celkově o téměř 65 procent.

Vývoj akcií Nintenda za poslední tři měsíce

Růst akcií vyvolala páteční zpráva, že Pokémon GO se dostal v obchodech Androidu i Applu na pozici nejstahovanější hry nejrychleji v historii. Naděje, že dlouho očekávaný přesun Nintenda do her pro mobilní telefony podpoří zisk, nejen zvýšila tržní kapitalizaci firmy za dva dny o více než třetinu, ale také vyvolala velký zájem o obchodování s akciemi: objem obchodů byl nejvyšší od loňského října.

Přepadení a mrtvola

Hra, při které se hráč na obrazovce telefonu pohybuje v oblasti, ve které se v daném okamžiku skutečně nachází, a hledá virtuální Pokémony, vyvolala mezi fanoušky velký zájem. Na první pohled lákavý systém ale přinesl první problémy.

V americkém městě O’Fallon ve státě Missouri si čtyři ozbrojení lupiči pomocí hry vytipovali oběti, které nalákali na předem určené místo pomocí funkce, která do hry umísťuje virtuální majáky. Tímto způsobem dovedli svůj cíl například na parkoviště, kde jej okradli. Takto měli přepadnout jedenáct hráčů mezi 16 až 18 lety.

Nemilého překvapení se zase dočkala devatenáctiletá hráčka z Wyomingu. Virtuální lov na jednoho vodního pokémona ji zavedl na místo k řece, kde našla mrtvolu.

Úspěch ještě znásobí Japonsko

Producenty Pokémon GO jsou herní vývojář Niantic a firma Pokémon Company. Minulý týden byla hra spuštěna v USA, Austrálii a na Novém Zélandu. Její počáteční úspěch, který zaznamenala u dětí i dospělých, by podle analytiků měl během letních prázdnin ještě výrazně narůstat.

Tvůrci se nyní těší na první čísla z japonského trhu, který je na poli mobilních her stále největší, když s ročními prodeji kolem 9 miliard dolarů překonává i Čínu. Podle spekulací by hra měla v Japonsku vyjít 16. července.

Nintendo se snaží hledat nové cesty, jak se dostat ze slabšího období. Dříve se striktně zaměřovalo na své herní konzole. Po neúspěchu Wii U, které svými třinácti miliony prodaných kusů výrazně zaostává za konkurenty Sony (PlayStation 4) a Microsoft (XBox One), firma oznámila, že se více zaměří právě na mobilní hry. Hodlá se také vrátit k praxi produkování filmů, o což se spíše neúspěšně pokoušela už na začátku devadesátých let.

Přečtěte si více o záměru Nintenda produkovat filmy

Nintendo mění strategii, kromě her chce dělat i filmy


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče