Hra s pokémony znamená pro Nintendo růst akcií i problémy

Adam Štěpánek 11. července, 11:16  -  stp
11. července, 11:16

Akcie japonského výrobce herních konzolí a her Nintendo pokračují v silném růstu. Může za to naděje, že vysoký zájem o novou videohru Pokémon GO pro chytré telefony zvýší zisk firmy. Nový titul už však vyvolal i problémy. Ozbrojení lupiči totiž díky jeho systému okradli několik mladých hráčů.

Během úterka stouply akcie firmy Nintendo na tokijské burze o třináct procent, za poslední týden už celkově o téměř 65 procent.

Vývoj akcií Nintenda za poslední tři měsíce

Růst akcií vyvolala páteční zpráva, že Pokémon GO se dostal v obchodech Androidu i Applu na pozici nejstahovanější hry nejrychleji v historii. Naděje, že dlouho očekávaný přesun Nintenda do her pro mobilní telefony podpoří zisk, nejen zvýšila tržní kapitalizaci firmy za dva dny o více než třetinu, ale také vyvolala velký zájem o obchodování s akciemi: objem obchodů byl nejvyšší od loňského října.

Přepadení a mrtvola

Hra, při které se hráč na obrazovce telefonu pohybuje v oblasti, ve které se v daném okamžiku skutečně nachází, a hledá virtuální Pokémony, vyvolala mezi fanoušky velký zájem. Na první pohled lákavý systém ale přinesl první problémy.

V americkém městě O’Fallon ve státě Missouri si čtyři ozbrojení lupiči pomocí hry vytipovali oběti, které nalákali na předem určené místo pomocí funkce, která do hry umísťuje virtuální majáky. Tímto způsobem dovedli svůj cíl například na parkoviště, kde jej okradli. Takto měli přepadnout jedenáct hráčů mezi 16 až 18 lety.

Nemilého překvapení se zase dočkala devatenáctiletá hráčka z Wyomingu. Virtuální lov na jednoho vodního pokémona ji zavedl na místo k řece, kde našla mrtvolu.

Úspěch ještě znásobí Japonsko

Producenty Pokémon GO jsou herní vývojář Niantic a firma Pokémon Company. Minulý týden byla hra spuštěna v USA, Austrálii a na Novém Zélandu. Její počáteční úspěch, který zaznamenala u dětí i dospělých, by podle analytiků měl během letních prázdnin ještě výrazně narůstat.

Tvůrci se nyní těší na první čísla z japonského trhu, který je na poli mobilních her stále největší, když s ročními prodeji kolem 9 miliard dolarů překonává i Čínu. Podle spekulací by hra měla v Japonsku vyjít 16. července.

Nintendo se snaží hledat nové cesty, jak se dostat ze slabšího období. Dříve se striktně zaměřovalo na své herní konzole. Po neúspěchu Wii U, které svými třinácti miliony prodaných kusů výrazně zaostává za konkurenty Sony (PlayStation 4) a Microsoft (XBox One), firma oznámila, že se více zaměří právě na mobilní hry. Hodlá se také vrátit k praxi produkování filmů, o což se spíše neúspěšně pokoušela už na začátku devadesátých let.

Přečtěte si více o záměru Nintenda produkovat filmy

Nintendo mění strategii, kromě her chce dělat i filmy


Mohlo by vás zajímat

 Automobil Tesla Model S na výstavě v Londýně

Výrobci elektromobilů vítají dohodu OPEC

Makrooko Miroslava Zámečníka

Deutsche pevná jako skála

 Ředitel Salesforce Marc Benioff

Zhrzený Salesforce žene prodej LinkedInu k regulátorům

 Nela Lisková, zakladatelka údajného Zastupitelského centra DNR.

Soud proruským aktivistům: Změňte název, nebo končíte

Korupce - ilustrační foto

Česko a Slovensko patří ke světové špičce. Ve zkorumpovanosti

Prezident Miloš Zeman

Zeman na Rhodu: Islámský stát je anticivilizace a sociální rakovina

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče