Facebook láká youtubery. Vydělat si mohou jako největší celebrity

21. července, 11:40 - krz
21. července, 11:40

Zavedením streamovací služby Live cílí Facebook na mladou generaci, která hltá výplody tvůrců online obsahu, youtuberů. Nejlepší z nich si mohou u Facebooku přijít na stejné peníze jako významná jména showbyznysu.

„Mladí a dospívající lidé se dnes již nedívají na televizi. Dokonce ani nečtou časopisy, jako to v jejich věku dělala generace jejich rodičů,“ říká Brian Sollis, analytik z agentury pro výzkum trhu Altimer.

Televizi mileniálům podle Sollise nahradily telefony a ty sebou přinesly i nové hrdiny a idoly: tvůrce videí online, tzv. vloggery či youtubery. Také na jejich angažmá v rámci podpory nově zavedené streamovací služby Live sází zřejmě i Facebook.

Přečtěte si, jak se žije youtuberům u nás:

Fenomén dnešní doby: 6 nejlépe placených českých YouTuberů

Seznam 140 jmen lidí, kteří podle listu The Wall Street Journal s Zuckerbergovou společností koncem června uzavřeli smlouvu ohledně odměny za tvorbu videoobsahu, toto úterý doplnila další.

Jedním z nich je i proslulý komik a vlogger Ray Williams Johnson, podle serveru TheRichest.com osmý nejbohatší youtuber na světě.

Johnson, který postavil svou kariéru na točení vtipných tematických video vstupů, má na youtube přes 2,7 miliardy zhlédnutí. Jeho videa mají údajně vyšší průměrnou sledovanost než 99 procent amerického televizního programu.

Hranice se stírá

Johnson si podle dostupných informací za pět a půl měsíce účinkování na Facebooku může v přepočtu přijít na necelých pět a půl milionu korun. Stejnou částku za své služby pro službu Live dostal i americký plavec a mnohonásobný olympijský vítěz Michael Phelps.

Příjmy historicky nejbohatšího youtubera na světě Felixe Ulfa Kjelberga s přezdívkou PewDiePie zase směle snesou srovnání s honoráři hollywoodských hvězd.

Podle časopisu Forbes si PewDiePie v roce 2015 na youtube natáčením toho, jak hraje videohry, vydělal 12 milionů dolarů (zhruba 249 milionů korun). To představuje jen o milion dolarů méně, než kolik si za účinkování v americkém blockbusteru Strážci Galaxie odnesla hlavní hvězda filmu Chris Pratt.

Ray Williams Johnson vydělal točením vtipných videí miliony. (Video: youtube.com)

Celkový objem peněz, který letos firmy do reklamy u online videí investují, by měl podle odhadů serveru eMarketer dosáhnout necelých deset miliard dolarů. To představuje dvojnásobek oproti době před dvěma lety.

Hlavním tahounem reklamy na sociálních sítích by mohla být právě živá videa. Příspěvek na Facebooku, který obsahuje pouze text, si podle Gavina McGarryho ze společnosti Jumpwire Media zabývající se sociálními médii v průměru získá 12 procent „sledujících“ (followerů). V případě, že obsahuje video, ho jako sledované označí 45 procent uživatelů. Pokud je streamováno živě, sleduje ho celá polovina lidí.


Pokémoni jdou po datech. A byznys si mne ruce

Politika, byznys i sport. Stagnující Twitter věří streamování

10 zajímavostí o Facebooku, které jste (možná) nevěděli


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče