Facebook láká youtubery. Vydělat si mohou jako největší celebrity

21. července 2016, 11:40 - krz
21. července 2016, 11:40

Zavedením streamovací služby Live cílí Facebook na mladou generaci, která hltá výplody tvůrců online obsahu, youtuberů. Nejlepší z nich si mohou u Facebooku přijít na stejné peníze jako významná jména showbyznysu.

„Mladí a dospívající lidé se dnes již nedívají na televizi. Dokonce ani nečtou časopisy, jako to v jejich věku dělala generace jejich rodičů,“ říká Brian Sollis, analytik z agentury pro výzkum trhu Altimer.

Televizi mileniálům podle Sollise nahradily telefony a ty sebou přinesly i nové hrdiny a idoly: tvůrce videí online, tzv. vloggery či youtubery. Také na jejich angažmá v rámci podpory nově zavedené streamovací služby Live sází zřejmě i Facebook.

Přečtěte si, jak se žije youtuberům u nás:

Fenomén dnešní doby: 6 nejlépe placených českých YouTuberů

Seznam 140 jmen lidí, kteří podle listu The Wall Street Journal s Zuckerbergovou společností koncem června uzavřeli smlouvu ohledně odměny za tvorbu videoobsahu, toto úterý doplnila další.

Jedním z nich je i proslulý komik a vlogger Ray Williams Johnson, podle serveru TheRichest.com osmý nejbohatší youtuber na světě.

Johnson, který postavil svou kariéru na točení vtipných tematických video vstupů, má na youtube přes 2,7 miliardy zhlédnutí. Jeho videa mají údajně vyšší průměrnou sledovanost než 99 procent amerického televizního programu.

Hranice se stírá

Johnson si podle dostupných informací za pět a půl měsíce účinkování na Facebooku může v přepočtu přijít na necelých pět a půl milionu korun. Stejnou částku za své služby pro službu Live dostal i americký plavec a mnohonásobný olympijský vítěz Michael Phelps.

Příjmy historicky nejbohatšího youtubera na světě Felixe Ulfa Kjelberga s přezdívkou PewDiePie zase směle snesou srovnání s honoráři hollywoodských hvězd.

Podle časopisu Forbes si PewDiePie v roce 2015 na youtube natáčením toho, jak hraje videohry, vydělal 12 milionů dolarů (zhruba 249 milionů korun). To představuje jen o milion dolarů méně, než kolik si za účinkování v americkém blockbusteru Strážci Galaxie odnesla hlavní hvězda filmu Chris Pratt.

Ray Williams Johnson vydělal točením vtipných videí miliony. (Video: youtube.com)

Celkový objem peněz, který letos firmy do reklamy u online videí investují, by měl podle odhadů serveru eMarketer dosáhnout necelých deset miliard dolarů. To představuje dvojnásobek oproti době před dvěma lety.

Hlavním tahounem reklamy na sociálních sítích by mohla být právě živá videa. Příspěvek na Facebooku, který obsahuje pouze text, si podle Gavina McGarryho ze společnosti Jumpwire Media zabývající se sociálními médii v průměru získá 12 procent „sledujících“ (followerů). V případě, že obsahuje video, ho jako sledované označí 45 procent uživatelů. Pokud je streamováno živě, sleduje ho celá polovina lidí.


Pokémoni jdou po datech. A byznys si mne ruce

Politika, byznys i sport. Stagnující Twitter věří streamování

10 zajímavostí o Facebooku, které jste (možná) nevěděli


Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít