BMW Individual 7 „The next 100 years“: Vrcholný luxus jako oslava kulatého jubilea

29. dubna 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
29. dubna 2016, 06:30

V rámci oslav 100. výročí uvádí mnichovská automobilka na trh limitovanou sérii luxusní řady 7. Pro celý svět vznikne pouhých 100 kusů, na výběr bude celkem pět variant motoru a pohonu.

Letos uplyne už 100 let od okamžiku, kdy v návaznosti na restrukturalizaci letecké továrny Rapp Motorenwerke vznikla v Mnichově společnost Bayerische Motoren Werke, zkráceně BMW. V rámci oslav, které budou legendární značku provázet celým letošním rokem, přichází na trh limitovaná edice luxusního sedanu řady 7. Jmenuje se stejně jako nedávný futuristický koncept – The Next 100 Years (dalších 100 let). A aby se to nepletlo, automobilka nabídne zákazníkům celkově pouze 100 kusů této výjimečné limuzíny.

Všechny verze The Next 100 Years mají prodlouženou karoserii (L jako Lang, dlouhý)

Divize BMW Individual, která se jinak stará o individuální úpravy vozů BMW, obdařila výroční model speciální modrou metalízou Centennnial Blue, 20palcovými koly Indivual z lehké slitiny a jemnou kůží Merino. Na skutečnost, že se jedná o vůz z limitované série, upozorňují emblémy „The next 100 years“ na exteriéru i v interiéru. Dekorační nápis na středové konzole udává pořadové číslo konkrétního kusu v sérii.

Speciální čalounění a dekorační prvky zajistila divize BMW Individual

Součástí výbavy je mimo jiné plnicí pero „Montblanc for BMW“. Jinak se standardní i příplatková výbava neliší od toho, co si lze objednat i do běžných verzí řady 7. K dispozici je asistent pro automatické popojíždění v koloně, sedadla s masážní funkcí, adaptivní podvozek nebo laserové světlomety.

Design plnicího pera Montblanc je sladěný s vozem

BMW dá zájemcům o výroční řadu 7 na výběr ze tří motorizací: 750Li (zážehový osmiválec 4,4 l), 740Le iPerformance (plug-in hybrid) a konečně M760Li V12 Excellence (vidlicový dvanáctiválec 6,6 l). První dva lze kombinovat s pohonem všech kol xDrive na přání, V12 má „čtyřkolku“ sériově. Hybridní model se pyšní kombinovanou spotřebou pouze 2,1 l/100 km (v reálném provozu samozřejmě nedosažitelnou), zatímco prestižní dvanáctiválec dokáže akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost za 3,7 sekundy.

Vedle zážehového osmi- a dvanáctiválce lze výroční model pořídit i jako plug-in hybrid

Oficiální ceny edice „The Next 100 Years“ automobilka zatím nezveřejnila. Pro představu: standardní 750Li stojí 3 016 000 Kč, varianta xDrive pak vyjde na 3 107 000 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít