A8 L extended ukazuje, že v Audi jsou připraveni splnit každé přání

12. dubna, 14:40  -  Jiří Červenka
12. dubna, 14:40

Přestavba vznikla na speciální objednávku nejmenovaného zákazníka. Základem se stal model Audi A8 L, provedení „extended“ je ovšem o další metr delší.

Prodloužené verze luxusních sedanů bývají doménou specializovaných firem. Tuto šestidveřovou limuzínu A8 nicméně vyrobilo přímo Audi, ačkoliv se nejedná o sériový model. Přestavba vznikla v počtu jediného kusu na speciální objednávku nejmenovaného evropského zákazníka.

Základem se stal model Audi A8 L, který je sám o sobě prodlouženou verzí standardní limuzíny A8. Provedení extended je ovšem o další metr delší. Rozvor náprav 4,22 m a délka 6,36 m napovídají, že při manévrování v centrech evropských měst nebude mít služební řidič majitele lehkou práci…

Ačkoliv v prodloužených limuzínách bývá obvyklé, že čtveřice VIP cestujících vzadu sedí proti sobě jako v „salonku“, zde jsou druhá i třetí řada sedadel orientované ve směru jízdy. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Audi tvrdí, že i přes výrazné prodloužení hliníkové karoserie se jim podařilo dosáhnout téměř stejné tuhosti jako u standardní A8 L. A to je ještě ve střeše panoramatické okno s úctyhodnou délkou 2,4 m.

Hmotnost auta zhruba odpovídá velkým luxusním SUV, činí 2,4 tuny. Přesto limuzína s motorem 3.0 TFSI (228 kW, 440 Nm) dokáže zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,1 s. Nejvyšší rychlost je podle německé zvyklosti elektronicky omezena na 250 km/h. Aby rozjetý kolos z vysoké rychlosti také bezpečně zastavil, dostal posílené brzdy ze sportovního modelu S8.

Cenu přestavby automobilka nezveřejnila. Pochlubila se nicméně tím, že se již ozvali další zájemci, kteří by si chtěli model A8 L extended objednat.

Audi není jedinou prémiovou německou značkou, která dokáže nabídnout limuzínu formátu XXXL přímo z továrny. Koncern Daimler nabízí pod názvem Mercedes-Maybach S600 Pullman extra opulentní verzi svého nejluxusnějšího modelu s karoserií prodlouženou na 6,5 m a dvanáctiválcovým motorem.

Mohlo by vás zajímat

 Geolog Václav Cílek (foto Martin Pinkas/Euro)

Václav Cílek: Ocitáme se ve světě nerovnováhy

Hongkong - ilustrační foto

Ekonomicky nejsvobodnější zůstává Hongkong, Česko si výrazně polepšilo

 Twitter

Twitter je krok od převzetí. Zájem může mít Google i Salesforce

 Ilustrační foto

MMF: Řecko potřebuje výrazně snížit dluhovou zátěž

 Budova německé Commerzbank v Hamburku

Commerzbank bude propouštět. O práci přijde 5 tisíc lidí

Krávy, ilustrační foto

Čína zrušila zákaz hovězího z USA. Lační po mase z ciziny

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a chci zakázat…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

  • Miroslav Bárta: Káhiru dobylo jenom pár set jezdců

Hry pro příležitostné hráče