A8 L extended ukazuje, že v Audi jsou připraveni splnit každé přání

12. dubna 2016, 14:40  -  Jiří Červenka
12. dubna 2016, 14:40

Přestavba vznikla na speciální objednávku nejmenovaného zákazníka. Základem se stal model Audi A8 L, provedení „extended“ je ovšem o další metr delší.

Prodloužené verze luxusních sedanů bývají doménou specializovaných firem. Tuto šestidveřovou limuzínu A8 nicméně vyrobilo přímo Audi, ačkoliv se nejedná o sériový model. Přestavba vznikla v počtu jediného kusu na speciální objednávku nejmenovaného evropského zákazníka.

Základem se stal model Audi A8 L, který je sám o sobě prodlouženou verzí standardní limuzíny A8. Provedení extended je ovšem o další metr delší. Rozvor náprav 4,22 m a délka 6,36 m napovídají, že při manévrování v centrech evropských měst nebude mít služební řidič majitele lehkou práci…

Ačkoliv v prodloužených limuzínách bývá obvyklé, že čtveřice VIP cestujících vzadu sedí proti sobě jako v „salonku“, zde jsou druhá i třetí řada sedadel orientované ve směru jízdy. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Audi tvrdí, že i přes výrazné prodloužení hliníkové karoserie se jim podařilo dosáhnout téměř stejné tuhosti jako u standardní A8 L. A to je ještě ve střeše panoramatické okno s úctyhodnou délkou 2,4 m.

Hmotnost auta zhruba odpovídá velkým luxusním SUV, činí 2,4 tuny. Přesto limuzína s motorem 3.0 TFSI (228 kW, 440 Nm) dokáže zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,1 s. Nejvyšší rychlost je podle německé zvyklosti elektronicky omezena na 250 km/h. Aby rozjetý kolos z vysoké rychlosti také bezpečně zastavil, dostal posílené brzdy ze sportovního modelu S8.

Cenu přestavby automobilka nezveřejnila. Pochlubila se nicméně tím, že se již ozvali další zájemci, kteří by si chtěli model A8 L extended objednat.

Audi není jedinou prémiovou německou značkou, která dokáže nabídnout limuzínu formátu XXXL přímo z továrny. Koncern Daimler nabízí pod názvem Mercedes-Maybach S600 Pullman extra opulentní verzi svého nejluxusnějšího modelu s karoserií prodlouženou na 6,5 m a dvanáctiválcovým motorem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí? Jaké jsou platy lékařů a sester?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku…
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy, který odolá i granátům
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít